Mazda MX-5

Bodajże najlepiej sprzedającym się roadsterem na świecie jest Mazda MX-5, która od 1989 roku znalazła aż 580 000 nabywców. Tak spore zainteresowanie tym modelem sprawiło, że latem 2001 ukaże się "podrasowana" wersja tego samochodu; niestety nie na naszym rynku. Cechować ją będzie przede wszystkim większa moc, wyższy komfort i nieco inny wygląd.

Do podwyższonej mocy silnika dostosowane zostało oczywiście zawieszenie kół i wzmocniona karoseria. Ponadto poprawie uległy stylistyka nadwozia i wyposażenie. Podstawowym motorem jest 146-konny, benzynowy 1,6 (dotychczas uzyskiwał on 110 KM) o momencie maksymalnym 168 Nm przy 7000 obr/min. Przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem tradycyjnej przekładni manualnej lub nowego, czterostopniowego automatu. Modernizacji uległ również silnik 1,9-litrowy. Współpracując z przekładnią automatyczną uzyskuje on moc 139 KM.

Reklama



Druga generacja MX-5 podobnie jak poprzednik jest lekkim roadsterem o kompaktowych rozmiarach i tylnym napędzie. Ulepszony system bezpieczeństwa składa się z nowej generacji ABS'u i poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera. Stylistyka samochodu nie uległa znacznej zmianie.

Nieco zmodernizowany przód odznacza się nowymi reflektorami o gładkich kloszach. W połączeniu z dwoma bocznymi wlotami powietrza całość sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Atrapa chłodnicy zachowała typowy dla Mazdy design, jednak jej agresywna stylistyka przypomina nieco pysk rekina. Dopełnieniem face-liftingu jest zastosowanie nowych świateł tylnych. Topową wersją Mazdy MX-5 będzie 1,9 Sportive. Cechuje się ona wykończonym czarną skórą wnętrzem, 16-calowymi felgami z lekkich topów i zawieszeniem pochodzącym z firmy Bilstein.





Kliknij, by pobrać galerię screenów

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zainteresowanie | 1989 | Mazda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy