GT Concept (Mitsubishi Lancer Evo VII GT-A) - PS2

Cywilny kunszt

Reklama

Mitsubishi Lancer Evo VII GT-A jest niezwykle wyrafinowanym modelem. Co prawda posiada mniejszą moc, jest troszkę cięższy i wolniejszy od GSR'a, lecz zawiera standardowo montowaną pół-automatyczną przekładnię skrzyni biegów i miększe zawieszenie z lepszym tłumieniem NVH. Największą zmianą, którą podkreśla producent jest zastosowanie właśnie skrzyni biegów " Invecs-II 5-speed auto - Tiptronic", gdzie zmieniamy przełożenia wciskając guziki przy kierownicy (niczym w bolidach F1 :). My możemy mieć te same wrażenia używając kontrolera GT-FORCE Logitechu.



Ubyło power'a

Użyta turbosprężarka w serii GT-A posiada mniejszą turbinę i dysze. Takie posunięcie zredukowało moc silnika z 280KM na 272KM. Automatycznie poszedł w dół moment obrotowy, który aktualnie wynosi 253bft (wcześniej 282bft). Wspomniany moment obrotowy i waga zwiększona o 80 kg niestety odbiły się na osiągach - teraz samochód rozpędza się od 0-100km/h w granicach bliższych 6 sekundom niż 5 (to straszne ;)



Mniejsze zawsze znaczy piękniejsze?

Wizualnie Mitsubishi Lancer Evo VII GT-A wydaj się być także bardziej cywilny niż GSR. Przede wszystkim zmalały frontowe wloty powietrza a tablica rejestracyjna wróciła na środkową część zderzaka osłabiając moim skromnym zdaniem lwie spojrzenie. Decydując się na wersję GT-A otrzymujemy średniej wielkości tylnie "skrzydło" - możliwe jest jednak zainstalowanie dużego "nastawnego" spojlera lub (o zgrozo) brak jakiegokolwiek!



Komfort ponad wszystko

Podwozie w edycji GT-A przeszło kilka znaczących modyfikacji: poprawiono izolacyjność dźwiękową i zmniejszono podatność na wibracje. Ultra-szybką sterowność koła kierowniczego odpowiednio stonowano a nowe zawieszenie zapewnia praktycznie komfortowe podróżowanie (miękkie). Na całe szczęście pozostały w niezmienionej formie opony nisko-profilowe o standardowych wymiarach jak w GSR.



Charakterystyczne cechy modelu Lancer Evo VII GT-A:

  • silnik 2.0 / 16-zaworów DOHC TURBO + Intercooler

  • Maksymalna moc: 272 PS/6500 rpm ( 200 kW/6500 rpm)

  • Maksymalny "moment": 35.0 kg-m/2750 rpm (343 N-m/2750 rpm)

  • Napęd: na wszystkie koła / 4WD z systemami ACD (Active Center Differential), AYC ( Active Yaw Control) oraz Sports ABS

  • felgi: Brembo 17-calowe (przód) i 16-calowe (tył)



    Jako ciekawostkę podamy, że Mitsubishi Lancer Evo VII GT-A można zakupić za kwotę 31 500 funtów. Dla porównania Alfa Romeo 156 GTA ze skrzynią Selespeed kosztuje mniej niż 30 000 funtów. Według Was, która z maszyn jest bardziej atrakcyjna?



    Reasumując...

    Wszystkie zmiany oraz modyfikacje zostały perfekcyjnie odwzorowane przez programistów i desig'erów z PolyPhony Digital, dzięki czemu każdy szczęśliwy posiadacz PlayStation 2 oraz gry z serii "Gran Turismo" może stać się posiadaczem Mitsubishi Lancer Evo VII GT-A bez konieczności uszczuplania budżetu o 31 500 funtów! Ta gra to dzieło sztuki (bezkonkurencyjna w materii, którą porusza!)



    MartineZ: Zapraszamy Was do nadsyłania propozycji, które z samochodów pragnęlibyście zobaczyć w kolejnych odsłonach naszych exclusive "rzutów okiem"! Mogą być to pojazdy np. z Mercedes'a, TOCI, Gran Turismo, Burnout'a itp.- wybór tytułów konsolowych jest dowolny. Na podpowiedzi czekam pod adresem mailowym: Marcin.Brodowski@interia.pl

  • Dowiedz się więcej na temat: mitsubishi | Mitsubishi Lancer

    Reklama

    Najlepsze tematy

    Reklama

    Reklama

    Strona główna INTERIA.PL

    Polecamy

    Dziś w Interii

    Raporty specjalne

    Rekomendacje