Gry jako dobro narodowe

Japońska Partia Demokratyczna zapowiedziała utworzenie dwóch federacji, których zadaniem będzie promowanie na świecie m.in. gier wideo z Kraju Kwitnącej Wiśni.

Politycy uznali, że najbardziej rozpoznawalne dla obcokrajowców elementy japońskiej kultury - gry wideo, filmy animowane i sztuki walki - powinny uzyskać marketingowe wsparcie ze strony państwa. Do tej pory japońscy politycy nie angażowali się w promocję rodzimych wytworów kultury popularnej, choć przemysł rozrywkowy jest jedną z najważniejszych gałęzi gospodarki Japonii.

Jedna z nowych organizacji zajmie się grami i innymi treściami elektronicznymi, a także występującymi w nich postaciami. Będzie blisko współpracować z organizacją CESA, zrzeszającą dostawców sprzętu i oprogramowania rozrywkowego. Wśród pierwszych projektów znajdzie się m.in. budowa parków tematycznych wykorzystujących wizerunki bohaterów animacji i gier.

(INTERIA.PL/4D)

Reklama
Rebis
Dowiedz się więcej na temat: wideo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy