Fizyka zawładnie graczami

Ageia Technologies, korporacja z Doliny Krzemowej wprowadziła już do sprzedaży swoją serię podzespołów PhysX, pierwszych chipów przeznaczonych tylko i wyłącznie do wizualizacji fizyki trójwymiarowego świata w grach wideo.

PhysX pozwala na realistyczną symulację eksplozji, zachowania odłamków, przepływu cieczy, rozprysków wody oraz ruchu wywołanego podmuchami wiatru. Technologia ma ułatwić życie twórców gier zmniejszając ilość animacji, które muszą opracować przed, teraz każdy ruch ma być całkowicie niepowtarzalny.

Nowe rozwiązanie ogranicza ilość obliczeń jakie wykonuje główny procesor komputera przenosząc część z nich na kartę z chipem. Jednakże z wsparcia technologii Ageia będą korzystać tylko niektóre gry. Twórcy wprawdzie nie próżnują, ale obserwatorzy obawiają się, że gracze nie sięgną po nowe rozwiązanie.

Manju Hedge, prezes Ageia w wypowiedzi dla Associated Press stwierdził, że firma do końca roku oczekuje 20 gier zaprojektowanych z myślą o specjalnych efektach graficznych jakich nie dają zwykłe karty 3D. Pośród pierwszych tytułów korzystających z nowych możliwości znajdują się m.in. MMORPG "City of Villains", RTS "Rise of Nations: Rise of Legends", sportowe "Stoked Rider: Big Mountain Snowboarding" oraz strzelanka "Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter".

Pośród kolejnych produkcji znajdą się: sieciowe "Fallen Earth", "Vanguard: Saga of Heroes" i "Warhammer Online", przygodowe "Heavy Rain", zręcznościowe "RoboBlitz", RPG "Loki", "Sacred II" i "Silverfall" oraz strzelanka "Unreal Tournament 2007".

PhysX nie będzie działać w laptopach, a do nowych konsol Microsoftu i Sony trafi jedynie w ograniczonym zakresie. W maju rozwiązanie zawitało do komputerów firm Dell, Alienware i Falcon Northwest. Wyposażone w PhysX zestawy PC są skierowane do najbardziej zapalonych graczy, kosztują około 5 tysięcy dolarów. Same karty od dwóch firm: ASUS i BFG Technologies kosztują po około 300 dolarów.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: korporacja | fizyka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama