Emperor: Battle for Dune

Emperor: Battle for Dune jest jednym z najgłośniejszych ostatnio tytułów. Wszędzie pochlebstwa, ciepłe wypowiedzi. Oczywiście nie można niczemu zaprzeczyć. Emperor: Battle for Dune jest naprawdę świetnym RTS-em. Oferuje wiele rozwiązań, więc postanowiłem Was z nimi zapoznać...



Drobna uwaga



Zaczynając zabawę do dyspozycji zostanie oddanych Ci kilka jednostek. Oczywiście na rozbudowę bazy musisz znaleźć sobie stosowne miejsce. Pamiętaj o tym, bo nie w każdym miejscu możesz rozpocząć rozbudowę. Najlepiej rozglądnij się wokół siebie i wybierz jak najlepsze miejsce. Wbrew pozorom, to bardzo ważne.

Reklama



Pozostałe rody



Poza trzema głównymi rodami (Atrydzi, Harkonnenowie, Ordosi) w grze natkniemy się jeszcze na inne rasy. Nie są one tak prężne jak trzy pozostałe, ale również mają swoje "pięć groszy" w tej całej batalii. A są to:

  • Sardaukarzy - jest to rasa bardzo dobrze wyszkolona. Dzielą się także na grupę Elitarnych Saudakerów, potrafiących świetnie walczyć ze wszelkimi jednostkami wroga.
  • Tleilax - państwo to specjalizuje się w infekowaniu wrogich jednostek. Walka z nimi nie należy do łatwych - musisz bacznie przyglądać się, czy czasem Twoje jednostki nie zostały zainfekowane. Prócz tego - nadają się również do zadań bojowych.
  • Fremeni - ród to niezwykle bojowy, jak i skuteczny. Nawet małą grupą potrafią przezwyciężyć znacznie silniejszego wroga.
  • Gildia Nawigatorów - ród ten składa się głownie z piechurów oraz czołgów. Wbrew pozorom - potrafią przeprowadzić zmasowany oraz skuteczny atak.
  • Ix - gildia tworząca wynalazki. Swoimi technologiami potrafią przechytrzyć w walce każdy oddział. Niezwykle niebezpieczni.

Mapa



W tym miejscu chciałbym napisać kilka słów na temat mapy... strategicznej. Otóż zawsze jest ona podzielona na trzy części (kolory):

- zielona: Ordosi

- niebieska: Atrydzi

- czerwona: Harkonnenowie

Mapa strategiczna pojawia się tylko wtedy, gdy planujesz przeprowadzić atak, bądź będąc przy turze komputera. Na jej podstawie możesz dokonać analizy, po czym zaatakować najodpowiedniejszą w danym momencie prowincje wroga.



Baza



Przyszedł czas na rozbudowę bazy. Na samym początku do użytku oddany zostanie Ci MCV i kilka jednostek. Znajdź podłoże skalne i zacznij rozbudowę. W dalszej kolejność trzeba zadbać o przyrost energii. W tym celu wybudować trzeba elektrownie wiatru (windtraps). Pamiętaj, że bez energii Twoja baza przestanie pracować. Następnie trzeba zadbać o przychody. W tym celu musisz postarać się o budowę rafinerii (rafinery), po czym będziesz mógł nabyć zgniatarkę (caryall) oraz żniwiarkę (harvester). Wyślij je na pole przyprawy (na mapie zaznaczone kolorem czerwonym). W niedalekiej przyszłości postaw warownię (outpost), dzięki której będziesz mógł nabyć wieżyczki. Dzięki nim będziesz mógł dojrzeć na radarze wrogie jednostki. Teraz musisz budować kolejne rafinerie, zgniatarki oraz żniwiarki - Twoja baza zacznie rosnąć w siłę. Wypada wspomnieć o rozwiązaniach militarnych. Oczywiście znajdują się tu baraki (barracks), fabryka (factory), a także hangar. W barakach produkować będziemy wojaków, w fabryce części do pojazdów. Wraz z budową hangarów nie zapomnij o transportowcach. Żniwiarki będą wówczas szybciej obsługiwane. Jest tu jeszcze budowla, dzięki której będziemy mogli zamawiać jednostki (starport).

Budowa pałacu umożliwi Ci zastosowanie broni specjalnej. Oczywiście z czasem stawiaj więcej wieżyczek, które nieraz wybawią Cię z opałów.



Sposób rozbudowy



Ponownie uczulam Was o jak najlepszym wyborze miejsca na rozbudowę. W tej chwili chciałbym wyjaśnić kilka spraw. Od budowy Construction Yard - każda inna postawiona budowla znajdować się musi blisko siebie. Takie rozwiązanie nadaje ciągłości oraz spójności bazie. Często jednak zdarza się, że w poszczególnym miejscu chcemy postawić przykładowo wieżyczkę, jednak program nam na to nie pozwoli, ponieważ baza znajduje się za daleko. W tym momencie jedynym wyjściem jest rozstawienie w odpowiednich odległościach elektrowni wiatru, bądź cokolwiek innego. Pamiętaj również o tym, abyś nie zatarasował wejścia do fabryk.



Walka

W drodze po zwycięstwo musisz zniszczyć wszelkie wrogie jednostki wraz z bazami. Poniższe informacje pozwolą Ci skuteczniej i efektywniej przeprowadzać swoje ataki:

  • Jak atakować, to porządnie! Do walki wysyłaj zazwyczaj duże grupy bojowe. W innym przypadku wróg poradzi sobie z Twoimi jednostkami bezproblemowo.
  • Pamiętaj o zasięgu ogniowym Twoich jednostek. Im jest on większy, tym lepiej wyjdziesz podczas bitwy.
  • Ciężkie pojazdy mają możliwość rozjechania wrogich piechurów. Czasami może okazać się to dobrym rozwiązaniem. Uważaj jednak - komputer może zrobić to samo z Twoim mięsem armatnim.
  • Przy produkcji pojazdów bojowych pamiętaj o stworzeniu jednostek przeciwlotniczych.
  • Niszcząc wrogie Construction Yard wbijasz kołek w serce przeciwnika. Nie będzie mógł wznosić żadnych budynków, tracąc szansę na sukces.

Jednostki Atrydów



Zwiadowca (scout) - świetny szpieg, dzięki któremu w kilka chwil możesz mieć podgląd na cała mapę.

Lekka piechota (light infranty) - bardzo słaba jednostka. Sprawdza się jedynie przy obronie snajperów.

Snajper (sniper) - cechuje się sporą siła ognia. Przeciwko pojazdom staje się niepożyteczny.

Inżynier - zajmuje wrogie jednostki - nic poza tym.

Mangusta (mongoose) - lekko opancerzona jednostka naziemna. Dobry przy zwalczaniu wszelkich wrogich jednostek. Jedyna wada to zbyt wolne ładowanie rakiet.

Minotaur - ta jednostka posiada cztery działa z bardzo mocnym rażeniem. Ta bardzo śmiercionośna maszyna uczulona jest na atak z powietrza, przed którym nie potrafi się obronić.

APC - spełnia funkcje transportowe, jest opancerzony. Pomimo tego - odradzam cokolwiek nim transportować.

Czołg dźwiękowy - potrafi wytworzyć śmiertelną falę dźwiękową. Musisz uważać, by ów fala nie zniszczyła Twoich jednostek.

Pojazd naprawczy (repair vehicle) - pojazd od zadań naprawczych. Usuwa także infekcje.

Ornithopter - jednostka powietrzna - świetna podczas przeprowadzania nalotu. Wskazana jest budowa lotnisk dla nich, co by mogły zatankować.

Jednostki Harkonnenów



Jednostki pokrewne z jednostkami Atrydów: zwiadowca, lekka piechota oraz inżynier

Szturmowiec (trooper) - dobry w walce naziemnej, a także przeciwko atakom z powietrza. W większej grupie budzi zagrożenie. Posiada również rakiety samonaprowadzające.

Piechota z miotaczami ognia (flame-thrower infantry) - Świetni na bliską odległość. Na długim dystansie są bez szans.

Tracz (buzzsaw) - pojazd wyposażony w dwa działka. Szybko się porusza i nadaje się do ciężkich misji operacyjnych.

Czołg szturmowy (assault tank) - Świetnie opancerzony, posiada mocną siłe ognia no i... może rozjeżdżać wrogie jednostki.

Czołg ogniowy (flame tank) - posiada możliwość atakowania dwóch celów naraz, bądź jednego ze zdwojoną siła. Ogólnie mało przydatny.

Czołg rakietowy (missile tank) - pojazd słabo opancerzona, ale z niesamowitą siła ognia. Potrafi zniszczyć każdy obiekt w oka mgnieniu. Świetny na długi dystans, jeszcze lepszy w walce grupowej.

Helikopter szturmowy (gunship) - mocniejszy i przy tym wolniejszy od ornithoptera. Nadaje się do zmasowanych ataków z powietrza.


Jednostki Ordosu



Jednostki pokrewne z pozostałymi rodami: zwiadowca oraz inżynier

Piechota chemiczna (chemical infantry) - są to jednostki o podobnych zastosowaniach, co jednostki wyposażone w miotacz ognia. Z tymże, piechota chemiczna zwalcza wrogów bronią chemiczną.

Piechota przeciwlotnicza (AA infantry) - jednostka bardzo podobna do szturmowców z rodu Harkonnenów. Z tą różnicą, że te jednostki posiadają nieco lepszą siłę ognia. W większej ilości są niezastąpieni.

Sabotażysta (saboteur) - jednostki wyposażone w ładunki wybuchowe. Dzisiejsi terroryści.

Czołg laserowy - czołg wyposażony w laser. Jest szybki, ale nie może rozjeżdżać wrogich jednostek.

Oko na niebie (Eye in The Sky) - jednostka latająca - atakująca odłamkami oraz mająca możliwość zrzucenia sabotażysty.

Mina przeciwlotnicza - latająca mina, która po wybuchy uwalnia rakiety atakujące cele powietrzne.



Jednostki autonomiczne



Tleilaksańskia piechota zarażająca (tleilaxu contaminator) - piechota siejąca infekcje przy użyciu broni biologicznej. W konfrontacji z większymi oddziałami wypadają blado.

Pijawka Tleilaksańska (tleilaxu leech) - odpowiednik piechoty, z tymże zaraża wrogie pojazdy.

Czołg elektryczny Gildii Nawigatorów - potrafi się teleportować. Posiada broń elektryczną, znakomitą do niszczenia wrogich baz.

Twórca Gildii (guild maker) - duża siła ognia, nietykalność przez czerwie. Przy tym jednak bardzo wolne.

Projektor ixiański (ixian projektor) - pojazd potrafiący wytworzyć holografię Twoich jednostek dla zmyłki przeciwnika.

Wojownik fremeński - niewidzialna jednostka - do czasu gdy nie zacznie atakować. Nie zwraca również uwagi na czerwie.



Budynki specjalne

Atrydzi:

  • Wieża strażnicza - świetna przeciw jednostkom powietrznym. Potrafi również walczyć z pojazdami opancerzonymi.
  • Wieża rakietowa - odpowiednik wieży strażniczej, z tymże wyposażona w rakiety. Jest również dużo skuteczniejsza i mocniejsza.
  • Pałac - po wybudowaniu Pałacu pojawia się wielkie godło Atrydów. Wtedy wrogie jednostki - przestraszone - uciekają z miejsca bitwy. Możesz wtedy przeprowadzić skuteczny atak na wrogą bazę.
Ordosi:

  • Wieżyczka gazowa - wytwarza chmary trującego dymu. Świetna przeciwko piechurom, uszkadza także pojazdy szturmowe. Niestety ma słaby zasięg.
  • Wieżyczka składana - posiada duża sile ognia. Potrafi także zapaść się pod ziemie. Doskonale sprawdza się podczas obrony bazy.
  • Pałac - powoduje ogłupienie przeciwników. Tacy głupcy nie wiedzą wtedy dla kogo walczą i strzelają do najbliższych jednostek. Uważaj, czas trwania jest ograniczony i możesz użyć tego rozwiązania tylko raz na określony czas.
Harkonnenowie:

  • Wieżyczka ogniowa - wieżyczka w walce z piechurami nie daje im żadnych szans. Jednak jej słaby zasięg powoduje, że wrogie jednostki niszczą ją na długim dystansie.
  • Wieżyczka artyleryjska - wieżyczka dobrze wypada w konfrontacji z pojazdami opancerzonymi. Niestety jej słaby zasięg powoduje, że nie jest zbyt efektywna.
  • Pałac - w ich przypadku pałac wytwarza rakietę dalekiego zasięgu. Możesz ją wycelować w dowolny punkt na mapie. Po jej wybuchu powstaje trujący dym.

Janek

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: rakiety | inżynier | zasięg | bazy | pojazdy | Pojazd | czołg | jednostka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama