Egzotyczna lista przebojów

Zastanawiacie się nieraz, w co zagrywają się mieszkańcy Japonii? Dzisiaj przyglądniemy się bliżej najpopularniejszym grom na japońskim rynku. Listę przebojów otwiera produkcja firmy Capcom - "Monster Hunter G", która w pierwszym tygodniu sprzedaży znalazła 125 tys. nabywców.

Tytuł ten jest rozszerzeniem popularnej gry sieciowej z 2004 roku. Tak dobry wynik sprzedaży powoduje, że "Monster Hunter" urasta do miana jednej z najpopularniejszych serii gier firmy Capcom.

Na drugim miejscu uplasowała się produkcja firmy Genki - samurajska gra akcji "Fu-un Bakumatsu-den" na konsole PS2, która sprzedała się w liczbie 52 tys. sztuk, co jest wartością dużo mniejszą niż w przypadku jej poprzedniczki ("Fu-un Shinsengumi"), która w pierwszym tygodniu sprzedaży rozeszła się w liczbie 129 tys. egzemplarzy.

Kolejne dwa nowe tytuły, które wywalczyły pozycje w rankingu, to gry na konsole PS2 oparte o filmy anime. Pierwszy z nich to produkt firmy Konami - "Magister Negi Magi", który uplasował się na miejscu 6. Gra "Neon Genesis Evangelion: Iron Maiden 2" z wytwórni Broccoli znalazła się na pozycji 10.

Dwie gry na konsolkę Nintendo DS zachowały swoje miejsca w rankingu. Są to "Wario Ware Touched" (na miejscu 4.) i "Super Mario 64 DS" (na miejscu 7.), któremu mocno po piętach depczą "Everybody's Golf" (miejsce 8.) i "Dynasty Warriors" (pozycja nr 9.) - obydwa na PS2.

Wśród sprzedanych konsoli prym wiedzie PSP z niemalże 36% udziałem w rynku. Najgroźniejszy konkurent - Nintendo DS - posiada 24% tortu, pomimo że Sony ciągle boryka się z olbrzymim popytem, wywołanym ograniczonym zaopatrzeniem. PlayStation 2 wciąż sprzedaje się dobrze i ma we władaniu 30% rynku, podczas gdy GameBoy Advance tylko 7%, a GameCube jedynie 3% rynku w zeszłym tygodniu.

Organizacja Media Create, twórcy rankingu, na początku tego roku przestała śledzić sprzedaż konsoli PSone i WonderSwan. Jak tłumaczą analitycy z Media Create, uruchomienie sprzedaży nowych urządzeń sprawiło, że udział najstarszych platform w rynku stał się nieistotny. Pozostałe platformy, które mają minimalny udział to: oryginalny GameBoy Advance z 0,18% udziału i Xbox z 0,27% udziału w ogólnej sprzedaży w zeszłym tygodniu.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy