e-dystrybucja rośnie bez zagrożenia dla sprzedawców

Grupa badawcza eMarketer ujawniła wyniki nowych badań związanych ze sprzedażą gier za pośrednictwem usług sieciowych, takich jak Steam i Xbox Live Arcade.

Według analityków, wzrost znaczenia systemów elektronicznej dystrybucji będzie znaczny - w 2010 roku zapewnią one piątą część dochodów osiąganych przez wydawców gier. Zdaniem korporacji Microsoft, usługi te długo jeszcze nie wyeliminują z rynku tradycyjnych sklepów.

James Belcher, autor raportu eMarketer, stwierdza, że wzrost dystrybucji elektronicznej jest zauważalny zarówno na komputerach klasy PC, jak i na konsolach. Szacuje się, że w 2005 roku pełne gry sprzedane przez sieć bezpośrednio do klienta stanowiły 8% wszystkich uzyskanych przez wydawców gier dochodów. Były to opłaty za subskrypcje, pojedyncze pobrania gier i poprawek.

Jednak do 2010 roku wymiar dystrybucji elektronicznej powinien się znacznie zmienić. Przede wszystkim twórcy zaczną sprzedawać bonusowe treści, takie jak: mini-gry, dodatkowe mapy, cechy postaci oraz muzyka do odtwarzania podczas zabawy.

Tego, że takie rozwiązania się opłacają, dowodzi Activision - firma zarobiła blisko 2 miliony dolarów w ostatnim kwartale za samą sprzedaż zestawów map do rozgrywek multiplayer w "Call of Duty 2". Z kolei Electronic Arts korzystając z reklam w grach, sprzedaży mini gier na Pogo.com, mikropłatnościach przez sieciowe gry na PC i konsole z linii Xbox, zarobił w ostatnim kwartale 28 milionów dolarów, o 40% więcej niż przed rokiem.

Ponadto Kim Pallister, szef działu mini gier w korporacji Microsoft, w rozmowie GamesIndustry.biz ujawnił, że istnieje wiele powodów, dla których zwykli sprzedawcy nie powinni bać się nadchodzącego trendu wzrostu dystrybucji elektronicznej. Przede wszystkim gry sprzedawane przez sieć w większości zajmują niewiele miejsca i ich sprzedaż na fizycznych nośnikach byłaby nieopłacalna. Po drugie - tytuły takie mogą zachęcić osoby niekorzystające z gier do sięgnięcia po większe tytuły dostępne w sklepach. Po trzecie dystrybucja elektroniczna powinna poszerzyć swobodę dla konsumenta i uzupełnić tradycyjne formy sprzedaży.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Live | Xbox
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy