Cyborg 3D Rumble Force Stick

Producent: Saitek Ltd.

Reklama

Dystrybutor PL: Karuma Polska sp. z. o.o

Rodzaj kontrolera: joystick

Platformy: PC

Cena detaliczna: 169 PLN

Wymagania sprzętowe: Pentium 133 Mhz, port USB, Microsoft Windows 98, Me, 2000 lub XP, DirectX 7.0, 7 MB miejsca na dysku twardym

Ocena: 9/10



Nigdy nie widziałem joya o tak przemyślanej konstrukcji, wyglądzie i użyteczności, chociaż zapewne na sklepowych półkach możemy zastać naprawdę drogie zabawki. Technika idzie niesamowicie do przodu, ani się obrócisz, a to, co teraz jest wspaniałe, jutro okazuje się przeciętnością. Urządzonko od pierwszego rzutu oka zwraca na siebie uwagę... Agresywny wygląd i solidna budowa świadczą, iż jest dostosowany dla zapalonych graczy, nieszczędzących sił. Nie można koło niego przejść obojętnie, nie dotknąć, nacisnąć czy nawet ukradkiem nie pograć. Dlatego ze stanowczością mogę powiedzieć, że wyróżnia się spośród innych joysticków tej klasy.



Przejdę do meritum sprawy, gdyż pisanie powieści przy testach sprzętu okazuje się porażką. Właściwości, jakimi Cyborg 3D Rumble Force Stick próbuje nam zaimponować, przedstawiają się następująco. Mianowicie został zaprojektowany zarówno dla prawo-, jak i leworęcznych graczy (co stało się już standartem), nie posiada żadnych ograniczeń wiekowych. Pozwoliłem wiekowemu dziadziusiowi i młodszemu kuzynowi pograć na testowanym sprzęcie - ich miny mówiły same za siebie: "yyyeeeeaaaahh" - krzyczy jeden, "cudeńko" - dorzuca drugi. Zastosowana technologia, która ładnie nazywa się Immersion TouchSense Rumble, oznacza, że joy generuje drgania, by móc jak najrzetelniej odzwierciedlić rzeczywistość i dostarczyć realistycznych przeżyć. Przykład: F16 Agressor lub F22 Raptor - każdy skręt, beczka, strzał, kraksa i Bóg wie co jeszcze pilot może przeżyć na tej piekielnej maszynie, jest odczuwalne poprzez różnorodne wstrząsy drążka.

Wygodny kształt i cicha praca joysticka sprawiają wrażenie jakby był idealnie dopasowany do naszej dłoni. Chwytamy go i czujemy, kto rządzi w tej relacji człowiek-maszyna. Dzięki niemu to my jesteśmy Panami przestworzy.



Trochę o instalacji - odbywa się ona pod Windowsami w wersjach od '98 w górę. Wymagania sprzętowe to Pentium PC 133 MHz lub wyższy z wejściem USB. Dzięki łatwemu i szybkiemu połączeniu "plug&play", nasz joy zostaje wykryty od razu po podłączeniu go do portu USB. Później wszystko dzieje się automatycznie - my tylko klikamy "yes", albo "ok". Możemy w bardzo łatwy sposób sprawdzić funkcjonalność zabawki, klikając na okienko zainstalowanego urządzenia.



Produkt Saiteka wyposażony jest w 8 w pełni programowalnych przycisków. Cztery z nich są umieszczone na przodzie obudowy, a pozostałe koło spustu "ognia ciągłego" dla szybkiej akcji (każdego z nich możemy użyć do celów bliżej nam określonych, forma programowania jest dokładnie opisana w instrukcji załączonej do joysticka). Dodatkowo na wierzchołku drążka znajduje się ośmiokierunkowy przełącznik "POV", który ma wielorakie zastosowania - możemy się rozglądnąć dookoła siebie czy chociażby naprowadzać wystrzelony pocisk. Najbardzej rzucającą się w oczy rzeczą jest podwójna zwrotnica. Jest to ułatwienie, z którego będą zadowoleni gracze lewo- i praworęczni.

Niesamowity jest kąt wychylenia joya - prawie 90 stopni, dodatkowym atutem jest rączka, którą możemy przekręcić w obydwie strony. Korzystałem z tej możliwości grając w Counter-Strike - niepostrzeżnie możemy wychylić się zza rogu. Jest multum bajerów, jakie proponuje nam program Saitek Smart Technology (oprogramowanie dla większości akcesoriów produkowanych przez tą firmę). Jakie ma zastosowania wyżej wymieniony program? Zaczynę od tego, iż proces instalacji jest szybki i łatwy, większość z Was nie będzie miała z tym problemu. Możemy specjalnie dla każdej gry z spersonalizować ustawienia, szczególnie dla tych, w które gramy najczęściej. Programowanie odbywa sie według informacji, jakie dostrzegamy ekranie, krok po kroku. Ciekawym rozwiązaniem jest różnorodność ustawień funkcji dla każdego kontrolera. Co to znaczy? Jeżeli jest wielu użytkowników Cyborga 3D Rumble Force Stick, każdy z nich może mieć swój własny profil, w którym programował będzie własne ustawienia (ponad 200 profili). Dodatkowe funkcje oprogramowania i nowsze wersje Saitek Smart Technology znajdziemy na oficjalnej stronie producenta. W nazwie joysticka użyto słowa "stick" - oznacza to, iż w tym przypadku joystick ma o wiele większą wytrzymałość na zniszczenia (zużywalność).



Saitek powstał 24 lata temu, ale dopiero w 1993 roku wszedł na rynek z akcesoriami przeznaczonymi do komputerów stacjonarnych. Teraz na firmowych stronach czytamy: "W tym sezonie mamy zamiar wypuścić na rynek całą nową serię ekscytujących produktów, w tym całkowicie nową linię padów, w której flagowym produktem będzie bezprzewodowy pad P3000 (jego test - tutaj). Dla wielbicieli wszelkiego rodzaju symulatorów mamy nowy Joystick wyposażony w technologię "Immersion's" i "TouchSense". Bez wątpienia nawet najbardziej wymagający gracz powinien znaleźć coś dla siebie."



Podsumowując ten produkt Saiteka, mogę stwierdzić, iż jest on niesamowitą zabawką

stworzoną dla dzieci i dorosłych, dla początkujących i zawodowych graczy. Dzięki niemu mamy większe poczucie udziału w akcji. Rola gracza-obserwatora zostaje sprowadzona do minimum. Od kupna mojego pierwszego joysticka minęło już ponad 15 lat, a skoro technologia idzie naprzód i staje się coraz bardziej utylitarna, wniosek wysuwa się sam: Cyborg 3D Rumble Force Stick nie jest tylko wysokiej klasy joystickiem, ale pewnego rodzaju krokiem w przyszłość. Warto go mieć...



romano

Dowiedz się więcej na temat: dystrybutor | cyborg

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje