Chiński potencjał

Według raportu stworzonego przez firmę Niko, zajmującą się badaniami rynku, wynika, że największą popularnością w Chinach cieszą się gry sieciowe, które wymagają opłacenia subskrypcji.

Zasadniczo to one właśnie stały się motorem napędowym sukcesu elektronicznej rozrywki na chińskim rynku. Gry online są w Chinach silnie promowane w odróżnieniu od programów, za które trzeba było płacić, a które padały ofiarą piractwa.

Obecnie większość gier, w które gra się w Chinach, dostępna jest na komputery PC, a ponad połowa wszystkich graczy skupia się wokół 350 tys. kafejek internetowych gwarantujących internautom zarówno dostęp do sieci w relatywnie niskich cenach, jak również stanowiących miejsce spotkań tamtejszych graczy.

Liczba pasjonatów gier w Chinach wynosi obecnie około 28,8 mln i przewiduje się, że wzrośnie do 55 mln w 2009 roku. Niko szacuje także, że w 2009 roku 91% wszystkich gier konsolowych będzie posiadać opcję rozgrywki online, jednak nie sprecyzowano, czy zjawisko to będzie dotyczyć całego świata czy tylko terytorium Chin. Według Niko roczna sprzedaż gier w tym regionie warta jest teraz około 467 mln dol., a w 2009 roku osiągnie ona wynik 2 mld dol.

Dowiedz się więcej na temat: gry sieciowe | chiński

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje