Boom trwa

Wartość światowego rynku gier wideo wzrośnie w tym roku o kolejnych 10% - wynika z prognoz opublikowanych przez firmę ScreenDigest i branżową organizację ELSPA. W roku 2003 padnie kolejny rekord - przewidywana wartość sprzedaży to 18,5 mld USD. W ubiegłym roku gry i uwzględniane z nimi w statystykach rozrywkowe programy edukacyjne wygenerowały przychody na poziomie 16,9 mld USD.



W Europie sprzedaż oprogramowania rozrywkowego przyniesie w tym roku wpływy w wysokości 6,3 mld USD. Dla porównania - wartość europejskiego rynku wypożyczalni wideo wyniesie 2,7 mld USD. Co ciekawsze, w tej liczbie znajdują się także wpływy z wypożyczania gier... Według ekspertów ze ScreenDigest i ELSPA w roku 2003 na całym świecie zostanie sprzedanych 32 mln konsol. W ubiegłym roku było to 30 mln. Nowa generacja konsol sprzedaje się średnio o 30% lepiej, niż jej poprzednicy po analogicznym czasie obecności na rynku. Obecnie rynek konsol zdominowało Sony, które do końca roku 2002 sprzedało ponad 40 mln PlayStation 2 i zagarnęło 74% udziału w rynku sprzętu 128-bitowego. Walka o drugie miejsce wciąż trwa - szacuje się, że Nintendo kontroluje 14% rynku, a Microsoft - 12%.

Reklama



Branża gier jest najwyraźniej odporna na kryzys z jakim borykają się inne sektory związane z nowymi technologiami oraz branża muzyczna. Według analityków ze ScreenDigest, wciąż jeszcze nie wykorzystano w pełni komercyjnego potencjału elektronicznej rozrywki. Oznacza to, że sprzedaż będzie dalej rosnąć, choć ze względu na konkurencję cenową tempo wzrostu wpływów z gier może mieć w przyszłości nieco niższą dynamikę niż dotychczas.



(4D)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: boom | wideo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy