Another War

Producent: Mirage Interactive

Wydawca: IM Group

Dystrybutor PL: IM Group

Rodzaj gry: RPG

Data wydania PL: Maj 2002

Wymagania sprzętowe: PIII 433, 128 MB RAM, karta grafiki 16 MB

Another War jest grą heroiczną. Posiadając doskonały i oryginalny pomysł, odważnie nawiązuje do gry-legendy wśród graczy - serii Fallout. Do odważnych świat należy przecież, nie do głupców. Warto docenić ów heroizm, zwłaszcza, iż nie jest on bezpodstawny.



Another War jest grą RPG osadzoną w realiach II Wojny Światowej. System rozwoju postaci obejmuje jej klasę, współczynniki oraz cechy specjalne. Klasy są trzy - złodziej, osiłek, intelektualista. Każda z klas ma swoje specjalne umiejętności. Siłacz ma np. Zabójczy Dowcip, powalający wroga na ziemię, Złodziej - zasłonę dymną, umiejętności Sapera i Snajpera, a Intelektualista - Dezinformację, Zwiadowcę, Dyscyplinę czy Pruski Dryg - by wymienić tylko kilka z nich. Współczynniki postaci to: siła, inteligencja, wytrzymałość, zręczność, charyzma, szybkość, szczęście. Do tego dochodzą punkty życia i klasa pancerza. Zestaw, jak widać, kanoniczny i zapewniający wystarczająco dużo pola manewru w prowadzeniu postaci.

Reklama



Nadzwyczaj interesująco prezentują się cechy specjalne. Nasza postać może zostać np.: Bohaterem Związku Radzieckiego (zwiększa szanse na zniszczenie ciężko opancerzonego przeciwnika), Mistrzem picia śliwowicy (zwiększa charyzmę) czy Tawernianym twardzielem (zwiększa odporność na obrażenia). Od razu przychodzi na myśl system "Perksów" z Fallouta. Było to (i jest) rozwiązanie słuszne, przyjemne, a kiedy występuje w oryginalnym, polskim wydaniu - a takowym przecież może poszczycić się Another War - nawet ekstrawagancko przyjemne. Realia II Wojny Światowej oferują nieprzebrane bogactwo uzbrojenia i sprzętu wojskowego, z czego twórcy gry z entuzjazmem skorzystali. Od pistoletów, przez karabiny, do ciężkich karabinów maszynowych. Dodatkowo, skoro będziemy mieli okazję przebyć pół Europy, uzbrojenie różni się w zależności od terytorium.



Another War przywiązuje dużą wagę do walki. Miłośnicy Diablo zapewne poczują się jak u siebie w domu. Walka jest dynamiczna, krwawa i wciągająca, więc prawdopodobnie przekona nawet zajadłych konserwatystów.



Gra oferuje standardowe atrybuty RPG - drużynę, dialogi, używanie przedmiotów, zużywanie się przedmiotów, leczenie, handel. Stanowi to solidny fundament, na którym postawiono wcale oryginalną konstrukcję. Będzie to przede wszystkim humor, jeżeli Autorzy odwołują się na serial Allo, Allo czy Monty Pythonów, co chyba wystarczy za wszelki komentarz. Zresztą nazwy niektórych specjalności mówią same za siebie... Jest to fakt o tyle godny uwagi, iż nasza tradycja traktuje wszelkie wojny narodowe z nieodmiennym zadęciem.



Drugą niezwykłością jest oczywiście sama II Wojna Światowa i jej realia - nie ma gry RPG, która działaby się w tym świecie. Trzecią bardzo dobra grafika. Czwartą - intrygujący scenariusz. A piątką, oczywiście sama, czysta grywalność. Gra Another War ma okazję zawojować cały świat - od Polski począwszy. I kto by pomyślał, iż kiedyś doczekamy się krajowego konkurenta Fallouta...?

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dystrybutor | wydawca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy