Aktywni gracze chcą więcej sieci
Badacze Nielsen Entertainment ujawnili wyniki swoich dorocznych badań w których próbują wskazać na cechy aktywnego gracza. Przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych analizy zwracają uwagę na zmiany w zachowaniach użytkowników produktów służących do elektronicznej rozrywki.
Sondaż przeprowadzono w dniach od 3 do 9 lipca, przepytano 2200 "aktywnych graczy" tj. w wieku od 13 lat, które posiadają przynajmniej jedną platformę do gier i korzystają z niej minimum około jednej godziny tygodniowo.
Analiza wskazała, że blisko 56% spośród 117 milionów aktywnych graczy żyjących w Sanach Zjednoczonych korzysta z gier online oraz chce coraz więcej doświadczeń społecznych podczas zabawy.
Około 59% aktywnych graczy posiada PlayStation 2, 33% Xboxa, około 30% GameCube'a, a 15% Xboxa 360. Przy czym około 7% graczy posiadało więcej niż jedną konsolę stacjonarną lub przenośną w 2005 roku, a 16% w 2006 roku. Wzrost jest wynikiem wzrostu popularności platform DS i PSP.
Ponadto przenośne platformy silniej uzależniają. Gracze bawią się nimi 17 godzin tygodniowo podczas gdy stacjonarne przyciągają na średnio 14 godzin tygodniowo. Blisko 24% aktywnych graczy korzysta też z gier na telefonach komórkowych.
Średnio aktywny gracz kupuje 4 gry na pół roku, w 90% pochodzą ze sklepów, w 10% są kupione przez sieć. Internet zachęca też do zabawy na komputerach klasy PC (korzysta z nich 64% aktywnych graczy co sprawia, że są najpopularniejszą platformą do gier). Ponad 56% aktywnych graczy pasjonuje się rozgrywkami sieciowymi i co ważne aż 64% populacji w grach online stanowią aktywni gracze płci pięknej.
Około 8% aktywnych graczy jest powyżej 45 roku życia. Ogólnie wśród wszystkich aktywnych graczy przeważają mężczyźni i jest ich prawie dwukrotnie więcej niż kobiet.