Ace of Angels

Producent: Flying Rock Enterprises

Wydawca: Flying Rock Enterprises

Kategoria: Symulacja

Data wydania: 2001

Wymagania: Pentium 200, 32MB RAM, karta 3D, Win95/98/Me

Ostatnimi czasy, producenci gier komputerowych marzą o stworzeniu gry, która zawojuje na całym świecie, mowa jest tutaj o grach online. Jednak ciężko jest wymyślić coś nowego a ryzyko eksperymentowania jest strasznie duże. Jednak jedna firma tego ryzyka się nie bała i rozpoczęła prace nad nową grą online nazwaną "Ace of Agels".

Reklama



Być może stanie się ona prekursorem, który będzie wskazywał drogę dla innych gier, klonowatych. Obecnie taką grą jest "Ultima Online", posiada na całym świecie wielką liczbę serwerów i co najważniejsze olbrzymią masę fanów grających dzień i noc.



Czym będzie "Ace of Angels"? Można powiedzieć jedno. Połączenie kosmicznego symulatora lotu z grą "The Sims". Gracz po zalogowaniu się na serwer wybiera jeden z 40 statków kosmicznych a także uzbrojenie do niego. Wspominałem o serwerach, chciałbym trochę więcej o nich powiedzieć. Jak zapowiada producent, serwerów na całym świecie będzie dużo. Ale tu jest jedna dziwna sprawa, otóż na jednym serwerze będzie mogło grać tylko 200 osób. Cóż, trochę to mało, no ale miejmy nadzieję, że liczba zostanie zwiększona.



Jeżeli chodzi o przestrzeń po której będziemy mogli latać, to ma być naprawdę olbrzymia, firma która pracuje nad grą twierdzi, że będzie to wielkość rzędu przestrzeni od Ziemi do Księżyca. Oczywiście nie będziemy cały czas walczyć, w tejże przestrzeni znajdziemy wiele ciekawych rzeczy jak np. powerupy, czy cenne metale. Oprócz miłych niespodzianek, będą także te nie miłe, w postaci skażonych terenów etc.



Najgorszym wrogiem wszystkich gier online, są lagi, i tu firma wychodząc naprzeciwko opracowała specjalne zabezpieczenie przed nimi. Nikt nie wie na jakiej zasadzie będzie to zabezpieczenie działać, ważne żeby było skuteczne.



Warto by też wspomnieć o rodzajach rozgrywek, które znajdziemy w "AoA". Otóż planowane są na razie trzy tryby: deatchmatch, Outerchange i tryb kampanii. Co do pierwszego to raczej nie musze się rozpisywać, bo ten tryb zna chyba każdy. Jeśli chodzi o drugi, to musze powiedzieć że być może przez to gra zawojuje światem. Gracze będą mogli łączyć się w różnego rodzaju grupy czy klany i razem walcząc przeciwko innym będą zyskiwać punkty za które kupić będzie można nowy ekwipunek. Jeżeli chodzi o trzeci tryb, kampanię to na razie jest mało informacji na ten temat, wiemy tylko tyle, że będzie miała zawiłą fabułę, posiadającą wiele wątków. W tym trybie pojawi się NPC z którym właśnie będziemy musieli walczyć.



Na koniec, chciałbym powiedzieć coś od strony technicznej, niestety nie miałem okazji posłuchać jakichkolwiek dźwięków czy muzyki z gry, tak więc niewiele o tym powiem. Jeśli chodzi o grafikę to sami możecie ją ocenić, dla mnie przypadła ona do gustu, szczególnie dlatego, że jestem posiadaczem modemu, i tu liczy się rozmiar grafiki pod względem kilobajtów a nie textur.



Podsumowując, gra zapowiada się naprawdę nieźle. Pomysł bardzo dobry, oby i takie było jego wykonanie. A co do problemu jakim jest pytanie "Czy ta gra zawojuje światem?" proponuję trochę poczekać, do momentu aż gra zobaczy światło dzienne. Wtedy pewnie wszyscy będą mieli coś do powiedzenia.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: symulacja | firma | wydawca | rock | Ace
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama