Xbox 360: Efekt sensora Kinect

Rok temu, firma Microsoft postanowiła na zawsze zmienić oblicze rozrywki elektronicznej i gier wideo, prezentując sensor Kinect dla konsoli Xbox 360.

Gry i programy rozrywkowe nie wymagające kontrolera - niegdyś sen rodem z filmów science-fiction - stały się rzeczywistością, dzięki możliwościom Kinect. W niedługim czasie, sensor Kinect znalazł ponad 10 milionów nabywców, ustanawiając Światowy Rekord Guinnessa w kategorii najszybciej sprzedającego się urządzenia elektroniki użytkowej, w przeciągu 60 dni.

Kinect, umożliwił rozszerzenie możliwości konsoli Xbox 360 pod kątem nowych odbiorców, oferując przełomowe rozwiązania rozrywkowe. Wiodący producenci programów rozrywkowych, jak Disney czy National Geographic, zainspirowani prostotą i intuicyjną obsługą technologii śledzenia ruchu Kinect, postanowili stworzyć niepowtarzalne gry i programy dla każdego.

Reklama

Kinect zainspirował też ludzi. Sześć miesięcy temu, rzesze hobbistów i naukowców z całego świata, dostrzegły potencjał drzemiący w tej technologii. Z pomocą pakietu narzędzi Microsoft Kinect for Windows SDK, programiści zaczęli tworzyć innowacyjne aplikacje, stosowane już dziś w medycynie, nauczaniu, sztuce i wielu innych dziedzinach codziennego życia - tak narodził się "Efekt Kinect".

Z okazji przypadających w tym tygodniu pierwszych urodzin sensora Kinect, firma Microsoft, ogłosiła dzisiaj udostępnienie narzędzi Kinect for Windows do zastosowania komercyjnego, które dostępne będą na początku przyszłego roku. Oprogramowanie komercyjne, udostępni firmom narzędzia do tworzenia aplikacji wspomagających nie tylko funkcjonowanie samych przedsiębiorstw, ale dające potencjał dalszego rewolucjonizowania całej branży rozrywkowej.

Po dziś dzień, ponad 200 przedsiębiorstw z całego świata - w tym Toyota, Houghton Mifflin Harcourt i Razorfish - dołączyło do programu pilotażowego, otwierającego nowe możliwości Kinect. I chociaż nie wiadomo jeszcze, co przyniesie przyszłość, miniony rok świadczy tylko o jednym - będzie to przyszłość pełna inspiracji.

Z okazji rocznicy Microsoft opublikował film podsumowujący rok życia Kinecta:

(Microsoft Polska/Interia.pl)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: xbox 360
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy