Machinarium: Microsoft nie chciał gry na X360

Machinarium to świetna przygodówka, która jakiś czas temu trafiła na PC, Linuxa oraz komputery klasy Mac.

Twórcy ze studia Amanita Design planowali wydać grę także na X360, jednak nie udało się dogadać z Microsoftem. I dlatego gra trafi... na PS3.

Jak wyjaśnia w rozmowie z serwisem Joystiq założyciel studia Amanita Design, Jakub Dvorský: "Powiedzieli nam: . Wprawdzie nie wspomnieli, że wersje na Maca i Linuxa mogą być powodem odmowy, ale to oczywiste, że właśnie one są główną przyczyną".

Według polityki giganta z Redmond, Microsoft nie może być wydawcą danej gry na Xbox Live, jeśli nie jest ona exclusivem Xboksa 360. Firma zaleca poszukanie koncernu, który byłby chętny zająć się wydaniem Machinarium na X360. Z tym jednak nie zgadzają się twórcy ze studia Amanita Design.

Reklama

"Oznacza to, że jeśli chcielibyśmy wydać grę na XBLA, musielibyśmy najprawdopodobniej wyrzucić większość zysków za okno - wprost do wydawcy. Tylko dlatego, że stworzyliśmy wersje na Maca i Linuxa" - tłumaczy Dvorský.

Mimo wszystko firma chce, by jej nowe dzieło ukazało się na konsolach. Dlatego też złożyła już wniosek? do Sony, w sprawie opublikowania Machinarium w sieci PlayStation Network.

CDA
Dowiedz się więcej na temat: design | studia | Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy