WipEout Pulse

Niekiedy znajdując się w jakimś publicznym miejscu chciałoby się oderwać od zatłoczenia, od sytuacji, w której nie chcieliśmy się znaleźć.

Z pewnością jednym z najskuteczniejszych środków pozwalających na takie właśnie oderwanie się od ziemi (bez faktycznego ruszania się z miejsca) była gra "WipEout Pure" zaprezentowana światu wraz z premierą mobilnej konsoli PlayStation Portable od Sony. Niedawno na horyzoncie pojawiły się pierwsze zarysy kontynuacji tych zręcznościowych wyścigów.

Od rynkowego debiutu przenośnej konsoli Sony minęły już dwa lata. Przy tej okazji na rynek trafiła miniaturowa edycja znanej serii "WipeOut". Produkcja opracowana przez europejskie studio firmy mieszczące się w Liverpoolu była jedną z najlepiej ocenianych pozycji dla PSP. Niewielkie rozmiary platformy nie stanowiły dla deweloperów żadnej przeszkody - mimo sporych ograniczeń z powodzeniem zdołali oddać do dyspozycji graczy wciągający tytuł, który stał się bestsellerem.

Reklama

Druga przenośna gra z cyklu futurystycznych wyścigów została określona jako "WipEout Pulse". Twórcy zapewniają, iż nie mają zamiaru odcinać kuponów od sukcesu "Pure". Słuszność tego stwierdzenia popierają informacjami o planach wprowadzenia kilku zupełnie nowych rozwiązań, których nie dane nam było poznać do tej pory w żadnej z odsłon serii.

Tradycyjnie będziemy się ścigać niesamowicie szybkimi futurystycznymi pojazdami wyposażonymi w broń. Osiągające prędkości rzędu 800 kilometrów na godzinę antygrawitacyjne wehikuły byłyby jednak niczym bez specjalnych torów. Co za tym idzie oryginalne, zakręcone i przepełnione niespodziankami trasy mają skutecznie wprowadzić nas w stan euforii. Łącznie do naszej dyspozycji oddanych zostanie siedem trybów prowadzenia rozgrywek, 24 trasy oraz wiele innowacyjnych broni - zapowiadają deweloperzy. Całość uzupełni możliwość wyboru ośmiu teamów z właściwymi sobie wehikułami - jedną z atrakcji ma być tu tajemniczy zespół "EG-X", którego cechy mają nas mocno zadziwić.

Są jeszcze inne zmiany, które mają sprawić, że nie będziemy w stanie przerwać zabawy w "WipEout Pulse". Na torach zostaną chociażby rozlokowane pułapki określane mianem "Mag-Strip". Będą one powodować przytwierdzenie pojazdu do trasy na określony czas. Ów wycinek zaś będzie funkcjonować niczym winda, zjazd lub odwrócona o 90 stopni powierzchnia. Wszystko to, aby przenieść nasz wehikuł do innej lokacji. Przy wszystkich tych procedurach nie odbędzie się bez oglądania niebezpiecznych sytuacji, w których nie będziemy mogli w żaden sposób wyrwać się z obezwładnienia. Takie momenty z pewnością pobudzająco przyśpieszą bicie serca przerażonego gracza. Łatwo dostrzec, że złożoność zagadnienia może jednak przerażać początkujących graczy - nic to jednak gdyż w produkcji znajdzie się tryb treningowy, który szczegółowo rozjaśni system kontrolowania statków i posługiwania się poszczególnymi typami broni.

Jedną z największych zmian w stosunku do "Pure" będą opcje związane z rozgrywkami multiplayer. W potyczkach dla wielu graczy jednocześnie mają być dostępne te same tryby rywalizacji, co dla pojedynczego gracza. Niestety producenci nie podają ile osób będzie mogło bawić się w jednej rozgrywce (poprzednio maksymalnie ośmioro graczy), ani nie zamierzają ujawnić specyfikacji poszczególnych trybów. Niemniej poza wykorzystaniem połączeń bezprzewodowych produkcja ma pozwalać na konkurowanie z innymi graczami przez sieć. Do tego każdy będzie mógł swobodnie zakładać i prowadzić turnieje ustalając własne zasady.

Deweloperzy zakładają, że dla niektórych graczy to wszystko nie wystarczy. Sony już teraz planuje udostępnianie za pośrednictwem sieci nowych tras, pojazdów i innych dodatków, które przedłużą przyjemność czerpaną z zabawy. Ponadto od teraz widowiskowe potyczki będziemy mogli uchwycić na zdjęciach korzystając z opcji zapisu zrzutów ekranu. Mało tego - w specjalnym trybie będziemy mogli wysłać fotografie na stronę internetową. Oprawę zwieńczyć ma ścieżka dźwiękowa utrzymana zawierająca nagrania autorstwa Mason, Loco Dice i Stanton Warriors utrzymane w stylach breakbeat, electro, hip hop i innych. Ci, którzy ten dobór utworów uznają za niestosowny lub zbyt skromny bez problemów będą mogli posłuchać podczas zabawy samodzielnie dobranej muzyki. W tym celu będzie trzeba tylko skopiować swoją kolekcję plików MP3 na kartę pamięci konsoli.

Perspektywa rozgrywek w "WipEout Pulse" rysuje się znakomicie. Zadowoleni powinni być zwłaszcza ci fani, którzy znają serię na wylot i chcą ją dostosować do swoich potrzeb. Jednakże Sony zapowiadając zmiany nie zapomina o nowicjuszach. Premiera gry powinna odbyć się już we wrześniu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zabawy | trasy | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy