Move Mind Benders

Sony coraz chętniej wypuszcza pudełkowe składanki gier wydanych uprzednio w cyfrowej dystrybucji. Przedstawiamy kolejny taki zestaw, zatytułowany Move Mind Benders.

PlayStation Move najczęściej wykorzystywany jest w prostych grach zręcznościowych, a także w programach fitness. Tym razem Sony zmieniło podejście i postanowiło wydać na Move'a kompilację, w której gracze muszą wytężyć swoje szare komórki. Stąd jej polski tytuł - Sporty dla Szarych Komórek.

W skład Move Mind Benders wchodzą trzy gry: Tumble, Echochrome II oraz Lemmings (tak, tak, te Lemmings, tylko w wydaniu HD). Wszystkie z nich zostały wcześniej wydane w sieci PlayStation Network, w postaci cyfrowej. Wszystkie też zdobyły niezłe recenzje w mediach. Zatem na pierwszy rzut oka trudno wyobrazić sobie lepszy zestaw dla chcących połamać sobie głowy.

Reklama

Tumble to gra polegająca na układaniu klocków (różnych: sześcianów, trójkątów czy walców) w określony sposób, a także - czasem - na demolowaniu ułożonych wcześniej kompozycji. Na początku zabawa jest banalna, ale z czasem czekają na nas coraz trudniejsze zadania. Im sprawniej idzie nam ich realizacja, tym więcej punktów otrzymujemy. Nasze starania mogą zostać wynagrodzone medalem w jednym z trzech kolorów: brązowym, srebrnym bądź złotym. Już ten pierwszy wystarczy, by odblokować dostęp do kolejnego etapu.

Echochrome II to sequel znakomitej gry, znanej z konsolki PSP. Podobnie jak pierwowzór, polega na takim podświetlaniu różnych konstrukcji, aby rzucane w ten sposób cienie utworzyły drogę dla naszego ludka, który musi dostać się bezpiecznie do wyjścia. Zabawa jest znakomita. Zabawa z czasem staje się coraz bardziej wymagająca, od pewnego momentu trzeba naprawdę poważnie wysilać szare komórki. W rozgrywce Move pełni funkcję latarki, za pomocą której rzucamy snop światła.

O Lemmings zasadniczo można by nic nie pisać, bo kto nie zna Lemmingów, ten nie powinien w ogóle mówić o sobie per gracz. No, ale jako że te słowa mogą czytać także nie-gracze, przypomnijmy, że tytułowe Lemmingi to stworki, które musimy bezpiecznie przeprowadzić od punktu "A" do punktu "B". Byłoby to zadaniem banalnym, gdyby nie to, że po drodze czekają na nie różne, śmiertelne przeszkody. Stadem trzeba więc kierować, wykorzystując rozmaite narzędzia, tak, by wyznaczona jego część dotarła do końca planszy. Całą sprawę utrudnia dodatkowo fakt, że Lemmingi to istoty niemyślące, które same z siebie potrafią tylko iść. Samodzielne omijanie pułapek zupełnie im nie wychodzi.

Wszystkie gry wchodzące w skład Move Mind Benders zostały wydane w polskiej wersji językowej, więc mogą się nimi bawić zarówno starzy wyjadacze, jak i kompletne żółtodzioby. Warto zaprezentować dzieciom taką formę spędzania wolnego czasu. To doskonała alternatywa dla wszelkiego rodzaju bezmyślnych strzelanek i zręcznościówek. Tutaj naprawdę można rozruszać szare komórki.

Ile trzeba zapłacić za powyższą kompilację? 99 zł. Z jednej strony - to niewiele, bo gry na PlayStation 3 kosztują zwykle dwa razy tyle. Z drugiej strony - nie tak mało, w końcu wszystkie tytuły zawarte w pakiecie można było kupić za podobną sumę w postaci cyfrowej. Tyle, że nie obsługiwały one Move'a. Więc jeśli chcesz koniecznie pobawić się Move'em, nie strzelając ani nie skacząc, tylko robiąc coś pożytecznego dla swojego mózgu - polecamy.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama