Nowy PES woli PS3

To nie Xbox 360, a PlayStation 3 jest głównym motorem napędowym sprzedaży Pro Evolution Soccer 2010.

Konsola Sony wygenerowała dotychczas aż 66% z ogólnej liczby zakupionych egzemplarzy gry Konami.

Konsolowcy kochają gry sportowe, ale niektórzy bardziej, niż inni. W ubiegłym tygodniu doszło do premiery najnowszej odsłony serii Pro Evolution Soccer i z dotychczasowych wyliczeń wynika, że produkcja Konami cieszy się największą popularnością na PlayStation 3. Takie rezultaty należą do rzadkości - to X360 zwykł być liderem.

Tymczasem konsola Microsoftu wygenerowała zaledwie 32% całkowitej sprzedaży gry. Wynik ten blednie jeszcze bardziej przy 66%, których autorem jest maszyna rodem z Japonii. Zaledwie dwuprocentowy wkład w całokształt mają natomiast komputery osobiste i ich użytkownicy. Warto przy tym zaznaczyć, że w porównaniu do ubiegłorocznego wydania, PES 2010 zaliczył start gorszy aż o 39%. Konami wie, kogo przede wszystkim obwiniać o taki stan rzeczy.

Reklama

Eksperci sugerują, że niższa sprzedaż nowego PES-a na Xboksie 360 związana jest z pojawieniem się w tym tygodniu gry Forza Motorsport 3, która tworzona była wyłącznie z myślą o konsoli giganta z Redmond. Właśnie ten tytuł był w tym tygodniu najpopularniejszym zakupem właścicieli Xboksa 360.

Przypomnijmy, że również FIFA 10 w początkowym okresie sprzedaży lepsze wyniki notowała na PS3.

gram.pl
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation Vita | xbox 360 | playstation 3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama