Prace nad Haunts: The Manse Macabre wstrzymano

Po wysypie growych projektów na Kickstarterze kwestią czasu było, aż któryś z nich - pomimo udanej zbiórki - zakończy się fiaskiem.

Twórcy Haunts: The Manse Macabre poinformowali, że musieli wstrzymać prace nad grą z powodu braku funduszy i programistów.

Haunts: The Manse Macabre to zapowiedziany w maju projekt Mob Rules Games, studia założonego przez byłych pracowników Cryptic Studios. Rozgrywka oparta miała być na turach, zabawa przeznaczona była dla dwóch drużyn - jedna musiała zbadać nawiedzoną posiadłość, a druga powstrzymać intruzów. Planowano kampanię dla pojedynczego gracza oraz tryb multiplayer.

Na realizację projektu deweloperzy potrzebowali 25 tysięcy dolarów. Tę niewielką kwotę udało się uzbierać - w sumie na koncie Mob Rules Games znalazło się blisko 29 tysięcy dolarów. Produkcja była co prawda bliska ukończenia, ale wymaga jeszcze dodatkowych szlifów. Niestety może być z tym problem ponieważ studio opuściło dwóch kluczowych programistów.

Reklama

"Głównym powodem naszej kiepskiej kondycji jest fakt, że nad grą nie pracuje już żaden programista. Nasz główny, Jonathan, zamierzał odejść po około roku. Mieliśmy nadzieję, że będzie mógł pracować nad produkcją w swoim wolnym czasie, ale teraz, kiedy wrócił do Google'a, powiedział nam, że ma bardzo niewiele wolnego i nie wystarczy to na dokończenie gry. Nasz drugi programista, Josh, odszedł od nas do innej firmy. Nie chce pracować nad projektem w swoim wolnym czasie" - napisał na profilu Haunts: The Manse Macabre na Kickstarterze Rick Dan, założyciel Mob Rules Games.

Wiedząc o planowanym odejściu Jonathana developerzy starali się, by przynajmniej multi z Haunts: The Manse Macabre doprowadzić do stanu używalności, dzięki czemu mogliby wydać betę gry, a Josh mógłby pracować nad kolejnymi poziomami i AI na potrzeby "singla".

"Niestety uruchomienie trybu multi zajęło trzykrotnie więcej czasu niż przewidywaliśmy. Wymagało to też wprowadzenia pewnych zmian w programowaniu wszystkich poziomów, nawet tych, które nie były planowane z myślą o wariancie sieciowym. Jako że nie pozostał nikt, kto mógłby dodać odpowiednie modyfikacje i je przetestować, gra jest bardzo rozgrzebana" - pisze Dan.

Dan uspokaja jednak wszystkich, którzy wsparli projekt - los produkcji nie został jeszcze przesądzony. Mob Rules Games prowadzi rozmowy ze studiem Blue Hammonth Games, które jest gotowe przejąć grę, a także pokryć zobowiązania wobec osób, które przeznaczyły na Haunts: The Manse Macabre określoną kwotę. Dan zaznacza jednak, że z własnej kieszeni zwróci pieniądze wszystkim darczyńcom, którzy będą się tego domagać, jeśli ten plan nie wypali.

Fragment rozgrywki z gry Haunts: The Manse Macabre:

Konsolowo-mobilna rewolucja startuje w piątek

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy