Podsumowanie 2009 roku w wykonaniu Microsoftu
Kolejne 12 miesięcy powoli przemija. Zapytaliśmy przedstawicieli polskiego oddziału Microsoftu, jaki w ich oczach był 2009 rok.
Co było największym sukcesem firmy, a co największym zmartwieniem.
Dla Microsoftu rok 2009 był z pewnością trudniejszy, niż 2008. Sony się rozpędziło, a do tego na Xboksa 360 trafiło mniej tytułów z najwyższej półki, niż w roku poprzednim. Mimo to polski oddział firmy dobrze ocenia mijające 12 miesięcy.
"Z pewnością cieszy nas systematyczny wzrost bazy graczy korzystających z Xbox 360. Jesteśmy bardzo zadowoleni z zainteresowania jakie wzbudziła nasza największa premiera tego roku - Forza Motorsport 3" - ocenia Jakub Mirski, marketing manager w Microsofcie.
2009 rok przyniósł również złe wieści dla firmy. "Jesteśmy bardzo zaniepokojeni skalą piractwa gier na naszej konsoli, która sprawia, że nie możemy rozwijać się tak jak tego pragniemy" - wyjawia Mirski. "Piraci blokują rozwój tego rynku, bowiem każda sprzedana gra w Polsce to dowód dla każdej firmy na to, że warto tu jeszcze mocniej inwestować. Tym bardziej dziękuję wszystkim graczom, którzy kupując oryginalne gry, wspierają rozwój gamingu w Polsce" - dodaje.