MMO twórców World of Warcraft ewoluuje

W 2005 roku kilku pracowników Blizzarda głęboko zaangażowanych w tworzenie World of Warcraft odeszło z macierzystej firmy by spróbować szczęścia pod nowym szyldem Red 5 Studios.

A nad czym pracują? Nad MMO, oczywiście.

Kilka nieśmiałych informacji na ten temat pojawiło się w 2006 roku, ale generalnie szefostwo bardzo dba, by żadne doniesienia na temat tworzonej gry nie ujrzały światła dziennego. Niedawno jednak założyciele Red 5, Mark Kern i Michael Weingartner, udzielili wywiadu serwisowi Gamasutra, w którym zostały poruszone kwestie związane z powstającym w przepastnych katakumbach studia tytułem.

Tajemnicza gra powstaje już od 3 lat (obecnie zespół twórczy liczy około 100 osób) i ciągle jest w stadium nie pozwalającym na pokazanie jej szerszemu gronu. Wiemy jednak, że głównym założeniem tego fantasy MMO jest możliwość zmiany świata gry przez użytkowników.

Reklama

"Chcemy by gracze mogli wpływać na stan gry w trakcie jej trwania. Czas jest bardzo ważnym elementem koncepcji naszej gry," powiedział Kern. "Chodzi nam bardziej o to jak świat gry ewoluuje w czasie, niż to jak duży mógłby on być".

Tytuł ma zostać ujawniony w ciągu nadchodzących miesięcy i (wedle słów autorów, którzy pracują jednocześnie w USA i w Chinach) ma być on grą równie atrakcyjną dla graczy z Zachodu, jak i Wschodu.

Przy okazji została poruszona kwestia konkurencji na rynku gier MMO i niepodzielnie panującego na nim World of Warcraft. Podobno Age of Conan, Tabula Rasa i Warhammer Online (które, delikatnie mówiąc, nie odniosły sukcesu) to gry z zupełnie innej ligi, niż nadchodzące MMO Red 5 i jego twórcy absolutnie nie obawiają się o przyszłość swego dziecka.

"Uważamy, że ciągle jest miejsce na mocną grę klasy AAA. I chyba żaden z wymienionych tytułów nie poszedł w takim kierunku, w którym udajemy się my. Czyli obecny trend raczej nas nie martwi".

Czy faktycznie doświadczenie w połączeniu z pasją i nowymi pomysłami pomoże stworzyć prawdziwego konkurenta dla WoW - przekonamy się za jakiś czas.

Gry-Online
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama