Epic planuje wskrzesić znaną markę?

Prezes studia Epic Games twierdzi, że seria Unreal została ostatnio zaniedbana. Czyżby w przygotowaniach była kontynuacja jednej z najlepszych gier FPS?

Mike Capps z Epic Games w wywiadzie dla dziennikarzy portalu IndustryGamers stwierdził, że decyzja o skupieniu się na Gears of War, a także kilku innych nowych markach, spowodowała odejście serii Unreal w cień.

"Minęło sporo czasu, od kiedy wydaliśmy ostatnią część Unreala, to naprawdę strasznie uwielbiana marka i jest dla nas bardzo ważna" - zaczyna swoją wypowiedź prezes studia Epic Games. "Ta seria zasługuje na sporo uwagi, a my jej ostatnio nie poświęcaliśmy odpowiedniej ilości czasu, dlatego, że skupiliśmy się na Gears of War" - twierdzi. "Nadal jesteśmy stosunkowo małym studiem" - podkreśla jednocześnie Mike Capps.

Reklama

Przypomnijmy, że ostania, trzecia część Unreala ukazała się w 2007 roku na PC, Xboksa 360 i PS3. W swoim czasie była to jedna z najpopularniejszych gier FPS, zwłaszcza jeśli chodzi o rozgrywkę w sieci. Czy jest więc szansa na kontynuację tego tytułu?

"Ostatnio koncentrowaliśmy się na tworzeniu nowych rzeczy, które można zobaczyć w przypadku Shadow Complex, Bulletstorm czy Infinity Blade. Jednak czasami zastanawiam się jako biznesmen, że może powinniśmy trochę więcej czasu poświęcić istniejącym już markom" - podkreśla.

Wymieniony przez Mike'a Cappsa Bulletstorm to polska produkcja studia People Can Fly, nad którą pieczę sprawowało Epic Games (gra działa między innymi na autorskim Unreal Engine 3.0 tego drugiego producenta). Jednak gra mimo bardzo dobrych ocen od redaktorów z całego świata nie sprzedała się w satysfakcjonującej liczbie egzemplarzy. Czyżby Epic Games żałowało, że zaangażowało się w nowy projekt, a nie w kontynuację znanej marki Unreal?

Capps powiedział bowiem dziennikarzom portalu Kotaku, że Bulletstorm "nie zarobił dla nas żadnych pieniędzy", ale to nie przekreśla dalszej współpracy Epic i People Can Fly. Może to właśnie polskie studio będzie pomagać przy tworzeniu nowej części Unreala?

"Następna rzecz, jaką zrobimy z People Can Fly, będzie znakomita" - dodaje na koniec.

Dowiedz się więcej na temat nowego silnika graficznego Unreal Engine

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama