Ile wydają przeciętnie posiadacze smartfonów i tabletów na gry?

Sektor mobile przeżywa złotą erę - studia deweloperskie i wydawcy zarabiają fortuny, łączna wartość przejęć i fuzji liczona jest w miliardach dolarów, nowe teamy producenckie powstają jak grzyby po deszczu...

Za to wszystko płacą oczywiście gracze, ale... ile tak naprawdę wydajemy na gry mobilne?

Odpowiedź jest prosta: 92 centy miesięcznie. Tak, właśnie tyle - 92 i ani centa więcej, oczywiście średnio i pod warunkiem, że mieszkamy w Stanach Zjednoczonych oraz jeśli mówimy o zakupie pełnej wersji gry. Jeśli weźmiemy pod lupę mikrotransakcje i drobne sprawunki wewnątrz aplikacji, wynik będzie jeszcze niższy - 79 centów.

Reklama

Jak widać, sukces w branży mobile zależy od ilości sprzedanych kopii, przedmiotów, power-upów i tak dalej. Co oznacza z kolei, że niezwykle trudno przewidzieć, która gra będzie cieszyć się większą popularnością, a która mniejszą. Doskonały wynik sprzedażowy gry przenośnej często jest tylko kwestią przypadku! Wystarczy zresztą porównać powyższe dane do badań, mierzących te same wskaźniki u posiadaczy konsol domowych - konsolowcy wydają miesięcznie średnio 10,40 dolara - ponad 10 razy więcej od osób, które wskazują smartfony i tablety jako platformy pierwszego wyboru...

Tymczasem, jak przyznał Jason Coston, starszy analityk agencji Interpret, “w Stanach Zjednoczonych na komórkach gra około 48 milionów osób, a całkowita baza amerykańskich użytkowników pecetowych gier MMO liczy 23 miliony osób”. To robi wrażenie. Przeciętnie miłośnicy MMO free-to-play wydają 3,25 dolara miesięcznie, ci którzy wolą produkcje abonamentowe - 4,25 miesięcznie. Tymczasem jedynie 47% użytkowników smartfonów i tabletów przyznało, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy kupiło pełną wersję gry przenośnej.

W sektorze mobile liczy się ilość, poziom ryzyka inwestycyjnego rośnie jednak do niebotycznych poziomów - pamiętajmy o tym...

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy