Reklama

Oculus to teraz Meta Quest, fani są niezadowoleni

Meta, firma matka Facebooka, jest też właścicielem Oculusa, a więc producenta uznanych gogli VR. Niektórzy tego dotychczas nie wiedzieli... ale teraz już na pewno się dowiedzą, ponieważ zdecydowano, aby zmienić nazwę marki na Oculus Quest.

Umarł Oculus, niech żyje Meta Quest

Już jakiś czas temu wokół Oculusa i Mety, a właściwie Facebooka, narosła kontrowersja. Ogłoszono bowiem, że logowanie do konta Oculus będzie możliwe tylko przez Facebooka. Teraz firma zdecydowała się na rebranding, który ma jeszcze bardziej powiązać sprzęt Oculusa z całym metauniwersum.

Jak mogliście już przeczytać powyżej, marka zmienia nazwę na Meta Quest. Skąd właśnie taka nazwa? Meta pochodzi oczywiście od firmy-matki, zaś jeśli chodzi o Quest, to zapewne ta część inspirowana jest znanymi i lubianymi goglami VR Oculus Quest (jest też model Oculus Quest 2).

Reklama

Firma ogłosiła tę zmianę na Twitterze. Konto @oculus już nie istnieje, a zamiast tego powstało @metaquestvr, na którym znalazł się tweet “Nowa nazwa. Ta sama misja", okraszony korporacyjnym memem.

Jako ciekawostkę można dodać, że dział Mety zajmujący się wirtualną rzeczywistością też od tej pory będzie nazywał się Meta Quest, a więc po latach (Meta, wtedy znana pod nazwą Facebook, wykupiła Oculusa w 2014 roku, a w 2018 roku w pełni go wchłonęła do swojej struktury) tak naprawdę Oculus przestaje istnieć.

Co to zmienia dla klientów? Póki co nic, ale i tak są niezadowoleni

Póki co ta zmiana to tylko kwestia brandingu. Już wyprodukowane gogle będą dalej sprzedawane z brandingiem Oculusa, przyszłe modele zapewne zaś już będą posiadały branding Mety. Użytkownicy potraktowali jednak ten krok jako zwiastun kolejnych problemów i zaczęli bezlitośnie wyśmiewać go w odpowiedziach do wspomnianego powyżej tweetu.

Negatywnych głosów było na tyle dużo, że Meta postanowiła na nie odpowiedzieć. Ciężko jednak spodziewać się, aby ta odpowiedź któregokolwiek z niezadowolonych fanów uspokoiła.

Zmiana jest tak naprawdę kosmetyczna, ale z drugiej strony, Oculus brzmi świetnie, a do tego na przestrzeni lat zyskał sobie sympatię u graczy, z uwagi na wysoką jakość sprzętu. Meta za to jest przez wielu kojarzona głównie negatywnie, stąd też nic dziwnego, że ten krok zirytował fanów marki.

Dajcie znać, co Wy o tym wszystkim sądzicie i czy lubicie nową nazwę, czy też woleliście starą!

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy