Przez długi czas fani głowili się nad tym, czym jest zaprezentowany na obudowie konsoli charakterystyczny przycisk 'C'. Na jednym ze zwiastunów Nintendo rozwiało wątpliwości. Okazało się, że jest to nowa funkcja o nazwie GameChat. Pozwala ona na prowadzenie komunikacji w czasie rzeczywistym zarówno w wariancie audio, jak i wideo przy pomocy specjalnej kamery. Co więcej, możliwe jest też również udostępnianie innym własnego ekranu z konsoli.
Nintendo nagrywa graczy
Jakiś czas temu Nintendo zmieniło swoją politykę prywatności. W regulaminie japońskiej firmy znalazła się notka, że podmiot może "monitorować i rejestrować interakcje wideo i audio z innymi użytkownikami". Przed inicjacyjnym skorzystaniem z funkcji GameChat gracze muszą wyrazić zgodę na szereg różnych wytycznych.
Wśród nich znajdziemy m.in. zapis, że treść czatu jest nagrywana oraz co istotniejsze, tymczasowo przechowywana. W praktyce oznacza to, że Nintendo ma dokładny wgląd w rewolucyjne dla Nintendo Switcha 2 narzędzie. GameChat przechowuje nagrywany materiał audiowizualny przez określony czas.
W samym założeniu materiały nie trafiają automatycznie i bezpośrednio do Japończyków. Zadziać się może tak tylko w momencie, gdy któryś z użytkowników zgłosi do Nintendo naruszenie regulaminu i złamanie wytycznych społeczności. Jeśli raport nie zostanie złożony w 24 godziny od nagrania, to materiał po tym czasie ma całkowicie znikać i nie być osiągalny ani dla gracza, ani dla Nintendo.
Korzystam z GameChatu. Co z moimi danymi?
Warto mieć świadomość, o czym informuje samo Nintendo, że zarejestrowane materiały mogą trafić w pewnych skrajnych przypadkach do organów ścigania i przykładowo posłużyć jako materiał dowodowy w sądzie. Najzwyczajniej w świecie jeśli nie zgadzacie się z taką polityką, to nie powinniście mocno rozważyć dalsze korzystanie z GameChatu podczas rozgrywki.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Oczywiście celem monitorowania i rejestrowania nagrań są względy bezpieczeństwa. Japończycy wskazują, że priorytetowo chcą chronić użytkowników konsoli, a szczególną troską w tym przypadku otaczają osoby nieletnie. Polityka polegająca na nagrywaniu ma stać w zbieżności z polityką przestrzegania zasad społeczności.
Będziemy opierać tę kontrolę przede wszystkim na przesłanych informacjach, ale możemy również wziąć pod uwagę historię wcześniejszych kontroli zgłoszonego użytkownika (użytkowników) i zgłaszającego użytkownika, historię jego zgłoszeń i informacje związane z jego kontem Nintendo. Możemy ujawnić pewne informacje stronom trzecim, takim jak organy, sądy, prawnicy lub podwykonawcy przeglądający zgłoszone czaty