Co nowego od ludzi z GTA?
Studio Build A Rocket Boy, założone przez Lesliego Benziesa - tego samego, który przez lata odpowiadał za rozwój Grand Theft Auto - od dawna zapowiadało MindsEye jako duży krok w stronę gier akcji nastawionych na opowieść. Zresztą sama otoczka medialna wokół projektu była wyraźnie większa niż wokół wielu konkurencyjnych tytułów z ostatnich miesięcy. Po cichu liczono na przełom, a może nawet nową markę, która choć trochę zamiesza na rynku.
Dziś, 10 czerwca, wszystko się rozstrzygnęło. O 18:00 polskiego czasu gra stała się dostępna - przynajmniej teoretycznie - dla wszystkich zainteresowanych, niezależnie od sprzętu. W praktyce, jeśli ktoś chciał zacząć od razu na Xboksie i liczył na najnowszą wersję z poprawkami, musiał uzbroić się w cierpliwość. Patch day one nie pojawił się tam na czas premiery.
Łatka startowa? Jeszcze nie dla Xboksów
Studio potwierdziło, że najważniejsza aktualizacja - poprawiająca m.in. grafikę, wydajność czy stabilność - trafiła na PlayStation i PC. Wersja na Xboksy wymaga jeszcze certyfikacji, a Build A Rocket Boy nie podało konkretnego terminu. Zapewniono tylko, że prace trwają i aktualizacja powinna pojawić się możliwie szybko. Tyle oficjalnych informacji.
Twórcy podkreślają, że premiera gry to początek, a nie koniec ich pracy nad tytułem. Obiecują reagować na opinie społeczności i wprowadzać kolejne aktualizacje. Oprócz tego deklarują, że mają już przygotowany harmonogram poprawek na najbliższe tygodnie.
Atmosfera wokół premiery
Na koniec warto dodać, że ostatnie tygodnie dla Build A Rocket Boy nie należały do spokojnych. Dwóch członków zarządu - dyrektor ds. prawnych i dyrektor finansowy - rozstało się z firmą, co zbiegło się w czasie z medialną burzą wokół pierwszych recenzji MindsEye. Współzałożyciel studia, Mark Gerhard, sugerował nawet, że część negatywnych opinii może być efektem zorganizowanej akcji wymierzonej w grę.
Czy wiesz, że...
Leslie Benzies - szef Build A Rocket Boy i główny producent MindsEye - był przez lata jedną z najważniejszych postaci w Rockstar Games, odpowiadał m.in. za kształt serii Grand Theft Auto, aż do głośnego rozstania z firmą po sporze sądowym zakończonym ugodą w 2018 roku.