Z Bostonu do Novigradu: The Molasses Flood staje się częścią CD Projekt RED

Boston to historyczne miejsce - właśnie tam rozpoczęła się rewolucja amerykańska, a przez ostatnią dekadę zlokalizowana była siedziba studia The Molasses Flood. Jak poinformował deweloper za pośrednictwem oficjalnej strony, od 1 kwietnia 2025 roku, zespół został całkowicie wchłonięty przez polskiego giganta - firmę CD Projekt Red. Czy definitywny koniec niezależności to początek ekscytującej współpracy dla obu zespołów?

Początki przejęcia bostońskiego studia The Molasses Flood - twórców m.in. The Flame in the Flood i Drake Hollow - przez CD Projekt Red sięgają 2021 roku. Pomimo deklaracji, że zespół zachowa swoją tożsamość i niezależność operacyjną, 1 kwietnia 2025 roku doszło do pełnej fuzji. Jak poinformowano na stronie studia:

Chociaż gry, które zostały wydane wcześniej przez The Molasses Flood nadal będą dostępne w sprzedaży, studio zakończyło swoją działalność jako oddzielny podmiot. To zamknięcie pewnego rozdziału, co potwierdził współzałożyciel, Damian Isla.

CD Projekt RED przejmuje stery

Reklama

Po czterech latach od przejęcia, decyzja o pełnej integracji The Molasses Flood została także ogłoszona oficjalnie w finansowym podsumowaniu roku 2024 firmy CD Projekt.

Możliwe, że to właśnie potrzeba "lepszego dostosowania zakresu i kierunku" Projectu Sirius - jednego z nowych tytułów osadzonych w uniwersum Wiedźmina, który ma zawierać elementy wieloosobowe - była powodem ostatecznego przejęcia The Molasses Flood. Projekt gry ujawniono w 2022 roku przy okazji zapowiedzi remake’u Wiedźmina 1 i całkowicie nowej odsłony serii, Wiedźmina 4. Niestety, Sirius stosunkowo szybko napotkał problemy.

Już w 2023 roku CD Projekt Red zdecydował się na całkowity restart gry, co kosztowało firmę łącznie prawie 10 milionów dolarów. W konsekwencji zwolniono 29 pracowników, co stanowiło blisko połowę zespołu The Molasses Flood. Pomimo tych trudności, projekt nie został porzucony - obecnie znajduje się w fazie pre-produkcji. Isla, który wcześniej pełnił funkcję szefa projektu, pomimo odejścia z zespołu, w ciepłych słowach wyraził się o przyszłość tytułu:

Chociaż na temat samej gry nadal niewiele wiadomo, jak można się spodziewać, w nowej części Wiedźmina pojawią się innowacyjne rozwiązania, szczególnie w obszarze rozgrywki wieloosobowej - co byłoby nowością dla serii.

Wiedźmin: Nowe rozdanie

Równolegle z Projectem Sirius trwają intensywne prace nad Wiedźminem 4, który w 2024 roku wszedł w fazę produkcji. W projekt zaangażowano ponad 400 osób, ale według ostatnich raportów gra nie ukaże się wcześniej niż w 2027 roku. Największą zmianą względem poprzednich części będzie odejście od postaci Geralta. Nową główną bohaterką zostanie Ciri - zmiana protagonisty ma istotnie wpłynąć zarówno na fabułę, jak i mechanikę rozgrywki (szczególnie dot. elementów walki).

Fuzja z przyszłością

Pełne przejęcie The Molasses Flood przez CD Projekt RED może okazać się początkiem nowego rozdziału dla uniwersum Wiedźmina. Zarówno Project Sirius, jak i Wiedźmin 4 zapowiadają się na ambitne produkcje - czy decyzja o wchłonięciu TMF pomoże w stworzeniu kolejnego hitu na miarę oczekiwań fanów Wiedźmina? Jeśli CD Projekt Red zrealizuje swoje obietnice, przed graczami może stanąć najbardziej zróżnicowane i rozbudowane uniwersum fantasy, jakie studio kiedykolwiek stworzyło. Jednak o tym przekonamy się zapewne dopiero za kilka lat.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: CD Projekt RED | Wiedźmin 4
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy