Początki przejęcia bostońskiego studia The Molasses Flood - twórców m.in. The Flame in the Flood i Drake Hollow - przez CD Projekt Red sięgają 2021 roku. Pomimo deklaracji, że zespół zachowa swoją tożsamość i niezależność operacyjną, 1 kwietnia 2025 roku doszło do pełnej fuzji. Jak poinformowano na stronie studia:
W wyniku połączenia The Molasses Flood przestała istnieć jako odrębna jednostka prawna, a CD Projekt RED przejęło prawa i zobowiązania studia
Chociaż gry, które zostały wydane wcześniej przez The Molasses Flood nadal będą dostępne w sprzedaży, studio zakończyło swoją działalność jako oddzielny podmiot. To zamknięcie pewnego rozdziału, co potwierdził współzałożyciel, Damian Isla.
To koniec pewnej ery. The Molasses Flood było ogromną częścią mojego życia przez ostatnią dekadę i jestem dumny, że byłem częścią czegoś, co przetrwało tak długo w środowisku często nieprzyjaznym dla małych zespołów. Myślę, że stworzyliśmy kilka pięknych, zapadających w pamięć i nietuzinkowych rzeczy
CD Projekt RED przejmuje stery
Po czterech latach od przejęcia, decyzja o pełnej integracji The Molasses Flood została także ogłoszona oficjalnie w finansowym podsumowaniu roku 2024 firmy CD Projekt.
To posunięcie pozwoli na jeszcze lepsze dopasowanie zakresu i kierunku Project Sirius, choć oznacza również zmiany w kierownictwie projektu
Możliwe, że to właśnie potrzeba "lepszego dostosowania zakresu i kierunku" Projectu Sirius - jednego z nowych tytułów osadzonych w uniwersum Wiedźmina, który ma zawierać elementy wieloosobowe - była powodem ostatecznego przejęcia The Molasses Flood. Projekt gry ujawniono w 2022 roku przy okazji zapowiedzi remake’u Wiedźmina 1 i całkowicie nowej odsłony serii, Wiedźmina 4. Niestety, Sirius stosunkowo szybko napotkał problemy.
Już w 2023 roku CD Projekt Red zdecydował się na całkowity restart gry, co kosztowało firmę łącznie prawie 10 milionów dolarów. W konsekwencji zwolniono 29 pracowników, co stanowiło blisko połowę zespołu The Molasses Flood. Pomimo tych trudności, projekt nie został porzucony - obecnie znajduje się w fazie pre-produkcji. Isla, który wcześniej pełnił funkcję szefa projektu, pomimo odejścia z zespołu, w ciepłych słowach wyraził się o przyszłość tytułu:
To dobra i zdrowa decyzja dla studia. Burzy pewne bariery organizacyjne i lepiej integruje zespół The Molasses Flood z resztą wspaniałej organizacji CDPR. To bardzo dobrze wróży Projectowi Sirius. To będzie niesamowita gra i nie mogę się doczekać, aż świat się o niej dowie
Chociaż na temat samej gry nadal niewiele wiadomo, jak można się spodziewać, w nowej części Wiedźmina pojawią się innowacyjne rozwiązania, szczególnie w obszarze rozgrywki wieloosobowej - co byłoby nowością dla serii.
Wiedźmin: Nowe rozdanie
Równolegle z Projectem Sirius trwają intensywne prace nad Wiedźminem 4, który w 2024 roku wszedł w fazę produkcji. W projekt zaangażowano ponad 400 osób, ale według ostatnich raportów gra nie ukaże się wcześniej niż w 2027 roku. Największą zmianą względem poprzednich części będzie odejście od postaci Geralta. Nową główną bohaterką zostanie Ciri - zmiana protagonisty ma istotnie wpłynąć zarówno na fabułę, jak i mechanikę rozgrywki (szczególnie dot. elementów walki).
Fuzja z przyszłością
Pełne przejęcie The Molasses Flood przez CD Projekt RED może okazać się początkiem nowego rozdziału dla uniwersum Wiedźmina. Zarówno Project Sirius, jak i Wiedźmin 4 zapowiadają się na ambitne produkcje - czy decyzja o wchłonięciu TMF pomoże w stworzeniu kolejnego hitu na miarę oczekiwań fanów Wiedźmina? Jeśli CD Projekt Red zrealizuje swoje obietnice, przed graczami może stanąć najbardziej zróżnicowane i rozbudowane uniwersum fantasy, jakie studio kiedykolwiek stworzyło. Jednak o tym przekonamy się zapewne dopiero za kilka lat.