Większość gier opartych na Unreal Engine 4 to nowe marki?
Nie ulega wątpliwości, że Unreal Engine 4 będzie cieszyło się wśród developerów przynajmniej taką samą lub porównywalną popularnością, jak trzecia inkarnacja silnika.
Część gier opartych na tej technologii już zapowiedziano, ale nie ma się co oszukiwać - to zaledwie ułamek powstających produkcji. Czy w większości będą to kontynuacje już znanych serii? Jeśli wierzyć przedstawicielom Epic Games - nie.
Odpowiedzialny za kontakty Epic Games w Europie Mike Gamble w rozmowie z serwisem Edge zdradził, że większość - nawet 70% - niezapowiedzianych jeszcze gier bazujących na Unreal Engine 4 to zupełnie nowe marki. 30% to natomiast sequele już wydanych produkcji.
Pierwsze tytuły powinny zostać zapowiedziane w przeciągu nadchodzącego roku, a część w pierwszym kwartale 2015. Tegoroczne gry w przeważającej większości to produkcje, które zostaną wydane zarówno na next-genach, jak i X360 oraz PS3.
Według Gamble'a, projekty oparte na silniku Epic Games znajdują się w podobnej fazie developingu, a to oznacza, że mogą zostać ujawnione w tym samym czasie. Przekonuje, że gdy rozpocznie się fala prezentacji, będziemy mieli dość słuchania o Unreal Engine 4. No to czekamy.