Unreal Engine 3 w przeglądarce. Bez żadnych pluginów i wtyczek
Kilka lat temu Epic Games przeniosło silnik Unreal Engine 3 do przeglądarek, wykorzystując wtyczkę Adobe Flash.
Teraz firma idzie o krok dalej - na GDC ujawniono, że wraz z twórcami Firefoxa developerzy stworzyli nową wersję technologii bazującą na JavieScript i nie wymagającej żadnych dodatkowych pluginów. Mozilla i Epic Games wspólnie opracowali przeglądarkową edycję Unreal Engine 3.
Do działania nie wymaga instalacji żadnych zewnętrznych pluginów - silnik wykorzystuje nową wersję bibliotek JavaScript, HTML-a i technologii OpenGL. Dzięki temu udało się zmniejszyć straty w wydajności w porównaniu z wersją natywną, co pozwala uruchamiać trójwymiarowe gry w oknie Firefoxa, Chrome’a czy Internet Explorera.
Wciąż są jednak problemy z długimi czasami ładowania, co wiąże się z dużymi rozmiarami współczesnych produkcji. Na GDC pokazano przeglądarkową wersję Unreal Engine 3 na przykładzie znanego z platform mobilnych dema Epic Citadel i stworzonego przez Mozillę FPS-a BananaBread.