Nagroda za dzielenie się wiedzą
Sakurai od ponad 35 lat pracuje w branży gier, ale nagroda rządu Japonii nie dotyczy jego dorobku jako dewelopera, lecz edukatora. Jego seria filmów "Masahiro Sakurai on Creating Games", rozpoczęta w 2022 roku, zdobyła ogromną popularność dzięki temu, że w przystępny i przemyślany sposób tłumaczy skomplikowane aspekty tworzenia gier.
W uzasadnieniu nagrody Agencja do Spraw Kultury podkreśliła, że Sakurai znacząco przyczynił się do rozwoju branży, szeroko dzieląc się swoją wiedzą na temat produkcji gier. Podkreślono także, że seria została udostępniona w języku angielskim, dzięki czemu zyskała międzynarodowy zasięg.
Sakurai dziękuje, ale nie zwalnia tempa
W reakcji na otrzymanie wyróżnienia Sakurai napisał na platformie X:
Niedawno zostałem laureatem Nagrody za Osiągnięcia Życia od AMD, a teraz otrzymałem Nagrodę za Popularyzację Sztuki. Czy to oznacza, że mogę nazywać się osobą kultury? Dziękuję!
To nie jedyne wyróżnienie, jakie otrzymał w ostatnim czasie. Kilka dni wcześniej uhonorowano go również przez Association of Media in Digital, która przyznała mu nagrodę za całokształt twórczości.
Sakurai nadal tworzy gry
Mimo wcześniejszych sugestii o przejściu na częściową emeryturę, Sakurai nadal aktywnie działa w branży. W 2022 roku, po premierze ostatniego DLC do Super Smash Bros Ultimate, poinformował, że może ograniczyć swoją działalność. Jednak w jednym z odcinków swojego YouTube’owego cyklu zdradził, że pracuje nad nową grą, której produkcję rozpoczął w 2022 roku.
Zobacz również:
- Siódma najgorzej oceniana gra w historii Steama. Fatalna premiera Shadowverse: Worlds Beyond
- Monster Hunter Wilds na dnie! Gracze miażdżą nową grę Capcomu!
- Rainbow Six Siege wprowadza kontrowersyjną monetyzację i najdroższy skin w historii gry
- Epic Games rozdaje darmową grę na smartfony. Skorzystaj z okazji już teraz
Nie zdradził szczegółów projektu, ale zaznaczył, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, gra zostanie oficjalnie zapowiedziana w niedalekiej przyszłości.
Czy wiesz, że...
Masahiro Sakurai jest jednym z niewielu twórców gier, którzy niemal w całości odpowiadają za każdą decyzję w swoich projektach. W trakcie prac nad Super Smash Bros Ultimate osobiście zajmował się balansem wszystkich 89 postaci, testując każdą z nich i decydując o ostatecznych mechanikach walki. To poziom kontroli, na który niewielu twórców może sobie pozwolić w tak dużych produkcjach.