Tamagotchi, Quake i GoldenEye 007 wśród legend gier wideo
Do World Video Game Hall of Fame dołączyły cztery nowe tytuły: Quake, GoldenEye 007, Tamagotchi oraz Defender.
Pokonały one takie gry jak Age of Empires, Angry Birds, Call of Duty 4: Modern Warfare, Frogger, Golden Tee, Harvest Moon, Mattel Football oraz NBA 2K. Wszystkie te gry były nominowane do listy, ale ostatecznie nie udało im się na nią trafić. Natomiast cztery tytuły, które ostatecznie znalazły się na liście, "w znaczący sposób wpłynęły na kulturę popularną oraz branżę gier". Quake jest już drugim tytułem id Software po Doom, który trafił na listę w 2015 roku.
Od 2015 roku aż 49 tytułów zostało dodanych do World Video Game Hall of Fame. W zeszłym roku były to Asteroids, Myst, Resident Evil, Ultima oraz SimCity. Za aktualizację listy odpowiada Strong National Museum of Play. Swojego wyboru dokonuje na podstawie czterech kryteriów: status legendy, długowieczność, zasięg geograficzny oraz wpływ (na kulturę, branżę, itp.). Jeśli chodzi o poszczególne tytuły wybrane w tym roku, oto jak przedstawia się uzasadnienie ich obecności na liście:
- w przypadku Defendera, jest to jedna z pierwszych gier, które naprawdę oddzielają oddanych graczy od tych grających od czasu do czasu; stanowi wyzwanie dla konwencjonalnej wiedzy na temat tego, czym jest opanowanie gier i pomysłu, że gracze odrzuciliby bardziej złożone zręcznościowe gry wideo,
- GoldenEye 007 został doceniony za bycie jednym z pierwszych przykładów strzelanki pierwszoosobowej, która odniosła sukces na konsolach oraz nadal jest uważana za jeden z najlepszych tytułów multiplayerowych, jakie kiedykolwiek powstały na systemie Nintendo,
- Quake otrzymał wyróżnienie za wpływ na to, jak obecnie gra się w gry online, za swoją aktywną społeczność modderską oraz wkład w budowę i kształtowanie esportu; dodatkowo fragmenty kodu Quake'a nadal są wykorzystywane w nowych grach,
- na koniec Tamagotchi, które okazało się być czymś więcej niż tylko chwilową modą - Bandai zaoferowało formę zabawy, która różniła się od popularnych zabawek elektronicznych w tamtym okresie; łącząc więź, opiekę i personalizację, wytchnienie od rywalizacji i bijatyk, Tamagotchi wpłynęło na przyszłe gry symulujące zwierzęta domowe na konsolach, stronach internetowych i urządzeniach smart.