Ofensywa Microsoftu trwa. Gigant już dawno nie miał tak udanego okresu

W Microsofcie sukces goni kolejny sukces, przynajmniej w segmencie gamingowym. Gry wydawane przez korporacje z siedzibą w Redmond cieszą się największą popularnością na konsoli... PlayStation 5. Poznaliśmy świeże dane.

Kapitalną passę ma Microsoft, a trwa ona przynajmniej już od kilku ładnych miesięcy i rozpoczęła się najprawdopodobniej głośną premierą nowej odsłony z serii Call of Duty, czyli Black Ops 6. Wówczas tytuł zagościł w popularnej usłudze Game Pass, a ta pozyskała dzięki temu kolejne szerokie grono abonentów.

Później doczekaliśmy się kolejnych głośnych debiutów w postaci STALKER-a 2: Serce Czarnobylu, Microsoft Flight Simulatora 2024 oraz gry Indiana Jones and the Great Circle. Kilka dni temu pisaliśmy, że Microsoft w okresie od stycznia do marca 2025 roku odnotował gigantyczny sukces.

Reklama

Gigant był w tym czasie bezkonkurencyjnym wydawcą jeśli chodzi o liczbę zamówień przedsprzedażowych na platformach Xbox oraz PlayStation Store. Wzrosły przychody z PC Game Passa czy też odnotowano wzrost użytkowników usługi grania w chmurze.

Teraz z oficjalnych danych i raportów przedstawionych na blogu PlayStation dowiadujemy się, że produkcje wydawane pod szyldem Microsoftu święcą triumfy w wielu regionach świata na konsolach od Sony. Takiej sytuacji nie było od bardzo dawna.

Na rynku w USA i Kanadzie użytkownicy PlayStation 5 w minionym miesiącu najchętniej pobierali grę The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, czyli świeżutką na rynku produkcję. Na dalszych miejscach uplasował się Minecraft oraz równie świeża samochodowa gra Forza Horizon, która trafiła kilka dni temu na urządzenia od Sony.

W zasadzie region europejski nie odbiega znacząco od Ameryki. Tutaj na szczycie rankingu najchętniej ogrywanych dzieł bryluje wspomniana Forza Horizon 5, a zaraz za nią na podium Oblivion Remastered oraz Minecraft. We wszystkich regionach w topowej dziesiątce dostrzeżemy również Call of Duty: Black Ops 6, Indianę Jonesa oraz Clair Obscur: Expedition 33.

Nowa strategia Microsoftu najwyraźniej przynosi wymierne plony. Choć konsole Xbox Series X/S nie sprzedają się tak rewelacyjnie jak konkurencyjny PlayStation 5, to firma z Redmond upatruje swoich lukratywnych szans na nieco innych płaszczyznach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft | PlayStation 5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy