Oblivion Remastered już z ponad 200 modami. W ciągu doby od premiery

Minęły zaledwie 24 godziny od premiery The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, a gracze pecetowi już zdążyli opracować i opublikować ponad 200 modyfikacji. Dla porównania - oryginalny Oblivion potrzebował tygodni, by osiągnąć podobną liczbę. Dziś, przy pełnym dostępie do NexusMods i doświadczeniu zdobytym na Skyrimie, społeczność ruszyła niemal natychmiast. I to mimo braku oficjalnego wsparcia dla modów.

W skrócie:

  • Bethesda i Virtuos wypuściły Oblivion Remastered 22 kwietnia na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
  • Już dzień później liczba dostępnych modów na PC przekroczyła 200.
  • Najpopularniejsze z nich poprawiają wydajność, balans trudności, stabilność silnika i funkcje użytkowe.

Oblivion w Unreal Engine 5 - pięknie, ale z wybojami

Remaster przygotowany przez chińskie studio Virtuos działa na silniku Unreal Engine 5, co przekłada się na znaczny przeskok jakościowy - lepsze tekstury, dynamiczne oświetlenie, realistyczniejsze cienie i atmosferę. Ale wraz z tymi ulepszeniami pojawiły się również problemy. Gra jest wyraźnie bardziej wymagająca niż oryginał, nawet dla współczesnych komputerów, a pierwsze opinie graczy podkreślają spadki płynności i opóźnienia w interfejsie (nasze spostrzeżenia z testów to potwierdzają).

Reklama

Modderzy nie potrzebowali dużo czasu, by przygotować odpowiedź. Mody takie jak Ultimate Engine Tweaks poprawiają działanie gry na poziomie technicznym - m.in. redukują stuttering, przyspieszają czas reakcji i zwiększają liczbę klatek na sekundę. Szczególnie korzystają na tym gracze, którzy uruchamiają remaster na minimalnych ustawieniach sprzętowych.

Gracze naprawiają również rozgrywkę

Wśród nowych modów znajdziemy także szereg praktycznych usprawnień:

  • Full Map Unlocked - pozwala graczom zacząć grę z aktywnymi wszystkimi znacznikami na mapie.
  • Difficulty Slider Fixed - przebudowuje sposób działania poziomu trudności, eliminując zbyt skrajne mnożniki obrażeń.
  • Universal Achievement Unblocker - zapewnia, że nawet przy aktywnych modach gracze zachowają dostęp do osiągnięć na Steamie i Game Passie.

Mody te eliminują typowe problemy, które w oryginale często zmuszały graczy do ręcznych edycji plików .ini lub instalowania zewnętrznych narzędzi.

Ponad 200 modyfikacji w dobę

Fakt, że Oblivion Remastered już w pierwszej dobie po premierze zyskał ponad 200 modyfikacji, świadczy o dwóch rzeczach. Po pierwsze - o wciąż żywym zainteresowaniu marką. Po drugie - o tym, jak silna i doświadczona jest dziś społeczność modderska. Gracze, którzy tworzyli mody do Skyrima, Fallouta 4 czy Morrowinda, teraz błyskawicznie przenoszą swoje umiejętności na nowy teren.

Co więcej, wiele z dostępnych modów to nie tylko przeróbki techniczne, ale też fundament pod dalsze modyfikacje: frameworki, patche silnika, API dla innych twórców. Oznacza to, że pierwsze 200 modów to dopiero początek, a potencjał remastera będzie rósł. Podobnie jak w przypadku Skyrima, który do dziś rozwija się dzięki fanom.

Czy wiesz, że...

Bethesda nie przewidziała oficjalnego wsparcia dla modów w Oblivion Remastered, lecz pliki gry zostały przygotowane w sposób, który znacząco ułatwia ich instalację. Modderzy odkryli, że struktura folderów i obecność otwartych plików konfiguracyjnych pozwala na łatwą edycję, a wiele modyfikacji można uruchomić bez potrzeby ingerencji w zabezpieczenia DRM. W praktyce oznacza to, że gra daje modderom znacznie więcej możliwości niż sugeruje oficjalne FAQ.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: The Elder Scrolls IV: Oblivion
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy