Max Payne 1 to gra, którą bez wątpienia możemy położyć na półeczce tych z gatunku "rewolucyjnych". Produkcja była przełomowa jeśli chodzi o trzecioosobowe strzelanki. Nie chodzi nawet o iście filmową akcję i nasączony brutalnością oraz bezwględnością gameplay, ale autorski silnik Max-FX powstały na potrzeby serii z realistycznymi jak na ówczesną branżę modelami twarzy bohaterów, jak również charakterystyczną ciekawą funkcja bullet time.
Do tej pory na światło dzienne wyszły trzy tytuły z serii Max Payne. Dwa lata po debiucie oryginalnej gry pojawił się jego sequel - Max Payne 2: The Fall of Max Payne, a niecałą dekadę później już w produkcji Rockstar Games na rynku zagościł Max Payne 3, który nawet jak na obecne standardy jest dosyć świeżym tytułem.
Ogłoszenie prac na remakiem Max Payne 1 i Max Payne 2 wywołał wśród fanów festiwal zadowolenia
W ubiegłym roku producent Remedy Entertainment ujawnił, że rozpoczęły się prace nad powstaniem pełnoprawnych remaków gier Max Payne 1 oraz Max Payne 2. Dopiero po roku deweloper pokusił się o zdradzenie szczegółów. Okazuje się, że obie pozycje przeszły z etapu koncepcyjnego do etapu weryfikacyjnego tychże projektów. Proces ten ma potrwać od 3 miesięcy do nawet pół roku. Jeśli wszystko pójdzie pomyślnie, to Remedy przejdzie do finalnego etapu - produkcji.
Zespół programistów pracował wydajnie, udowadniając kluczowe elementy tego, czym jest Max Payne, wprowadzając grę w wysokiej jakości na dzisiejsze konsole i komputery PC. Oczekujemy, że projekt będzie się rozwijał, a wraz z tym rozmiar zespołu będzie się stopniowo powiększał pod koniec roku
Szacunki mówią jednak, że produkcja gier zajmie Remedy od roku do dwóch lat, przy czym dodatkowo trzeba doliczyć sześć miesięcy na testy, poprawę błędów i ostateczne dopieszczenie projektów. Oba tytuły powstaną na platformach: PC, Xbox Series X/S oraz PlayStation 5.
W praktyce oznacza to, że Max Payne 1 i Max Payne 2 nie zadebiutują wcześniej niż w końcówce 2025 roku.











