W skrócie:
- 15 kwietnia InZoi przyciągnęło średnio 6647 graczy dziennie - to najniższy wynik w historii gatunku od 2021 roku.
- The Sims 4, mimo znacznie starszej daty premiery, nie spadło nigdy tak nisko według danych SteamDB.
- Twórcy z Krafton zapowiadają dalsze aktualizacje i nową zawartość, ale społeczność reaguje sceptycznie.
Od rewolucji do stagnacji
Start gry był widowiskowy. Wczesny dostęp uruchomiony 28 marca przyniósł obiecujące wyniki: ponad milion sprzedanych egzemplarzy i 87 tysięcy graczy jednocześnie. Gra przyciągała obietnicą dopracowanej wizualnie alternatywy dla The Sims - z tłem inspirowanym Seulem, rozbudowaną kastomizacją postaci i bardziej realistycznym modelem interakcji.Ale już po dwóch tygodniach gra straciła 85 procent aktywnej bazy użytkowników.
Według danych z platformy SteamDB, 15 kwietnia InZoi zanotowało szczytową liczbę 8477 graczy, a średnia dobowa wyniosła 6647. Dla porównania - od momentu rozpoczęcia regularnego monitorowania danych (październik 2022), The Sims 4 nie zeszło nigdy poniżej 9553 graczy dziennie.
Symulacja bez zawartości
Przyczyny są wielorakie. Gra zadebiutowała w stanie, który wielu recenzentów określiło jako "strukturalnie niekompletny". Brak spójnych systemów rozgrywki, błędy techniczne oraz ograniczona zawartość sprawiły, że wielu graczy szybko wróciło do starszych, bardziej dopracowanych produkcji.Ponadto InZoi znalazło się w centrum wiralowej kontrowersji. Krótko po premierze gracze odkryli możliwość... potrącania dzieci samochodami. Twórcy nazwali to "niezamierzonym błędem" i usunęli funkcję w jednej z pierwszych aktualizacji. Incydent nie pomógł jednak odbudować wizerunku tytułu, który dopiero co budował swoją markę.
Perspektywy?
Zespół Krafton, wciąż deklarujący pełne wsparcie dla projektu, zapowiedział szereg nowości i aktualizacji, które mają pojawić się w nadchodzących miesiącach. InZoi pozostaje we wczesnym dostępie, co daje deweloperom czas na poprawki i rozbudowę mechanik. Potencjał nadal jest, ale obecne statystyki każą zachować ostrożność.Należy też pamiętać, że The Sims 4 korzysta z ponad dwóch dekad lojalności graczy oraz regularnych dodatków, które skutecznie utrzymują zainteresowanie produktem. InZoi to zupełnie nowa marka, pozbawiona kapitału zaufania i zaplecza wydawniczego Electronic Arts.
Czy wiesz, że...
Według danych SteamDB, najniższy zarejestrowany wynik The Sims 4 pod względem dziennej liczby graczy (średnia) to 9553. InZoi w niespełna trzy tygodnie po premierze spadło do 6647. To pierwszy taki przypadek, gdy nowy konkurent osiąga gorsze rezultaty niż tytuł, który jest na rynku od czterech lat.