Gra o kopaniu dziury przekroczyła 250 tysięcy sprzedanych kopii
A Game About Digging a Hole miało być małym, humorystycznym projektem, stworzonym przez jednego dewelopera w wolnym czasie. Nikt nie spodziewał się, że w ciągu tygodnia od premiery grę kupi ponad 250 tysięcy osób. Wydawca przyznaje, że sukces tytułu przekroczył wszelkie oczekiwania.
W skrócie:
- A Game About Digging a Hole sprzedało się w ponad 250 tysiącach egzemplarzy w tydzień od premiery.
- Gra stała się viralem - na Instagramie zyskała 14 milionów wyświetleń, a na Twitchu śledziło ją 60 tysięcy widzów jednocześnie.
- Twórcy nie wykluczają dalszych aktualizacji, ale na razie skupiają się na stabilizacji gry.
O sukcesie A Game About Digging a Hole informowano już na początku tygodnia (my także o tym donosiliśmy), gdy gra niespodziewanie pojawiła się w zestawieniach bestsellerów Steama. Teraz wiadomo, że zainteresowanie tytułem jest jeszcze większe, niż początkowo przewidywano.
Jak wynika z raportu opublikowanego przez serwis TechRaptor, w ciągu siedmiu dni od premiery (7 lutego) sprzedaż gry przekroczyła ćwierć miliona egzemplarzy. Popularność w internecie również jest imponująca - gra zdobyła 14 milionów wyświetleń na Instagramie, a na Twitchu w szczytowym momencie oglądało ją aż 60 tysięcy osób jednocześnie.
Twórcy przyznają, że tak duży sukces był dla nich zupełnym zaskoczeniem:
Co sprawiło, że A Game About Digging a Hole tak szybko zdobyło popularność? Przede wszystkim minimalistyczny styl i prosta, ale satysfakcjonująca mechanika, która polega - jak wskazuje sam tytuł - na kopaniu dziury w ziemi.
Gra powstała w zaledwie dwa tygodnie. Stworzył ją jeden z pracowników studia Cyberwave, który rozwijał projekt w wolnym czasie. Miała być eksperymentem, a stała się jednym z największych niespodziewanych hitów niezależnych ostatnich miesięcy.
Twórcy już teraz wprowadzają pierwsze poprawki i udogodnienia. W drobnej aktualizacji dodano:
- suwak FOV, pozwalający na dostosowanie pola widzenia,
- opcję wyłączenia rozmycia w ruchu.
Na razie nie wiadomo, czy Cyberwave planuje dalsze aktualizacje lub nowe funkcje, ale sukces gry może skłonić twórców do rozszerzenia projektu.
A Game About Digging a Hole zostało zainspirowane memem o kopaniu dziury w ziemi. Twórca przyznał, że początkowo miał to być tylko żartobliwy projekt, który miał pokazać, jak proste mechaniki mogą przyciągnąć graczy na długie godziny.