W ramach tegorocznej kampanii "Rozlicz ból" Fundacja K.I.D.S. zwraca uwagę na temat, o którym często trudno mówić - na codzienny ból u dzieci chorych na raka, zmagających się każdego dnia nie tylko z chorobą, ale także z bolesnymi zabiegami, lękiem i stresem związanym z leczeniem onkologicznym.
Dlatego w tym roku Fundacja postanowiła połączyć świat dorosłych i dzieci w symboliczny sposób. Stworzyła nietypową akcję skierowaną do księgowych i wszystkich osób zajmujących się rozliczeniami PIT. Aby choć na chwilę oderwać ich od codziennych obowiązków, Fundacja przygotowała wyjątkową grę w formacie PDF, stylizowaną na arkusz PIT, która w zaskakującej formie przypomina o prawdziwym sensie rozliczania podatków - o możliwości realnego wsparcia innych. Gra stworzona w PDF jest pierwszym rozwiązaniem w takiej formie w Polsce oraz trzecim na świecie.
Wierzymy, że razem możemy więcej. Każde przekazane 1,5% podatku to realna pomoc w walce z bólem u dzieci w szpitalach onkologicznych. Dzięki temu wsparciu możemy wdrażać innowacyjne rozwiązania, które zmieniają codzienność najmłodszych pacjentów i otaczają ich jeszcze lepszą opieką.
Autorem akcji i pomysłodawcą stworzenia gry przypominającej formularz PIT w formacie PDF jest agencja Publicis Warsaw, która wspiera K.I.D.S. od początku działalności Fundacji. Realizacją niestandardowego technologicznego wyzwania zajął się Krzysztof Grudziński - producent, reżyser i creative director, specjalizujący się w gamingu, m.in. UEFN, technologiach XR (VR/AR), virtual production oraz interaktywnych narracjach.
Każdy, kto interesuje się technologią, grami czy programowaniem, wie, że to wbrew pozorom nie było łatwe zadanie. Hackowanie PDF to w pełni customowe wyzwanie. PDF z natury nie jest narzędziem do robienia gier. W Polsce zrobiliśmy to jako pierwsi. Na świecie jest to trzeci tego typu projekt, powstała m.in. taka grywalna miniwersja gry doom. Nasza gra jest jednak pierwszym użyciem takiej formy w kampani, a nie zabawą programistów, co pozwala nam myśleć, że jesteśmy niejako pierwsi. I co fajniejsze: że robimy to w szczytnym celu.
Aby jeszcze większa liczba odbiorców mogła skorzystać z zabawy, firma Panowie Programiści wsparła projekt i stworzyła wersję gry w przeglądarce - imitującą tę w PDF. Dzięki wdrożonemu systemowi middleware każdy użytkownik otrzyma odpowiedni wariant - przeglądarkowy lub PDF - dostosowany do swojego urządzenia. Panowie Programiści zapewnili także rozwiązania umożliwiające monitorowanie interakcji użytkowników w obu modelach gry.
Po ukończeniu rozgrywki gracz zobaczy uśmiechnięte dziecko - jako symbol tego, co można osiągnąć dzięki przekazaniu 1,5% podatku. W ten sposób Fundacja chce pokazać, że każdy przyczynia się do czegoś wielkiego. Gra dostępna jest m.in. na stronie www.rozliczbol.pl.