Elden Ring: Shadow of the Erdtree krytykowane za... wysoki poziom trudności
DLC do Elden Ring - Shadow of the Erdtree zaczyna mieć coraz bardziej negatywne oceny ze strony graczy na Steam. Aktualnie ich średnia jest już wyrażana jako “mieszane".
W ten sposób gracze wyrażają swoje rozczarowanie poziomem trudności gry oraz problemami z płynnością na PC. Łącznie na Steam grę oceniło blisko 15 tysięcy graczy i to właśnie ich opinie sprawiły, że średnia jest aktualnie “mieszana". Wielu fanów nadal wysoko ocenia oprawę graficzną i sposób budowania świata, ale inni zwracają uwagę na ograniczenie liczby wyświetlanych klatek na sekundę, zacinanie się animacji oraz “bossów z całą paletą przekombinowanych sposobów poruszania się".
“Uwielbiam biegać przez 20 minut po otwartym terenie, nie mając absolutnie żadnych przedmiotów i zbierając jedynie losowe itemy, których i tak nigdy nie użyję przeciwko bossom, z którymi walka jest szalenie żmudna. Bardzo żałosne doświadczenie."
“Gra jest dosłownie niegrywalna. Próbuję ją odpalić od premiery i nie daję rady, cokolwiek bym nie zrobił. Widzę, że wiele innych osób ma podobne trudności i nadal nie ma konkretnych poprawek, tylko losowe fixy, wyglądające i działające inaczej u każdej osoby. Tak, próbowałem WSZYSTKIEGO."
“To trochę sprawia wrażenie jakby wsadzili wszystkie assety z podstawki do blendera i uruchomili go w trybie pulsacyjnym kilka razy. Pokonywanie wyzwań nadal sprawia frajdę, ale liczyłem na więcej innowacji w tym DLC, które z pewnością nie jest warte 40 dolarów."
Inny gracz napisał, że grał w każdą inną grę FromSoftware, przechodząc je nawet po kilka razy i wbijając platynę w Sekiro, DS3, DS1, Bloodborne, Elden Ring i Lies of P, ale “w obecnym stanie tego DLC nie jest w stanie go nikomu polecić."
“O ile design świata i paleta kolorów są piękne, podobnie jak projekty wielu przeciwników, to gra ma spore problemy z balansem. Teraz, nawet z wigorem na poziomie 60, gracz jest zabijany przez praktycznie każdego przeciwnika, który nie ma służyć za mięso armatnie. A przedmioty, które powinny sprawiać, że zadawane obrażenia oraz obrona rosną, wcale tak bardzo nie pomagają i do tego są chronione przez bossów."
Gry Soulsborne studia FromSoftware są znane ze swojego koszmarnie wysokiego poziomu trudności, ale ich twórca, Hidetaka Miyazaki powiedział niedawno, że "zepsułby grę", gdyby poziom ten zmniejszył.
"Gdybyśmy naprawdę chcieli, by cały świat grał w tę grę, moglibyśmy po prostu coraz bardziej obniżać poziom trudności. Ale to nie było właściwe podejście" - powiedział Miyazaki. "Gdybyśmy przyjęli takie podejście, nie sądzę, że gra zrobiłaby to, co zrobiła, ponieważ poczucie dokonania czegoś wielkiego, które gracze mają pokonując przeszkody jest fundamentalną częścią doświadczenia. Obniżenie poziomu trudności pozbawiłoby grę tej radości - co w moich oczach zepsułoby samą grę".