Doom: The Dark Ages to nie koniec serii. id Software planuje kontynuację
Doom: The Dark Ages wcale nie zamyka historii Doom Slayera. Id Software potwierdza, że seria będzie kontynuowana, a przyszłość marki wygląda obiecująco.
W skrócie:
- Doom: The Dark Ages to prequel rebootu z 2016 roku, który ujrzy światło dzienne 15 maja.
- Id Software zapewnia, że The Dark Ages nie jest końcem serii Doom. Zespół myśli już o przyszłych projektach.
- Twórcy inspirowali się komiksem Batman: Rok pierwszy. Pod wpływem tej inspiracji powstała młodsza wersja Slayera oraz bardziej surowy styl rozgrywki.
Doom: The Dark Ages to najnowszy rozdział kultowej serii FPS-ów, który zabierze nas w mroczną podróż do przeszłości Slayera. Gra jest prequelem soft rebootu z 2016 roku. Zadebiutuje 15 maja 2025 roku, w wersjach na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Wprowadzi nas w okres świetności głównego bohatera. Choć Doom Eternal zakończył współczesną linię fabularną serii, twórcy potwierdzili, że Doom: The Dark Ages nie jest zamknięciem całego uniwersum.
Jak zdradził Hugo Martin, dyrektor kreatywny id Software, Doom: The Dark Ages nie został zaprojektowany jako "kropka na końcu zdania". Gra ma być kolejnym krokiem w rozwoju serii, ale nie jej zwieńczeniem. Zespół skupia się obecnie na dostarczeniu intensywnej, surowej akcji, która przywraca to, z czym kojarzymy pierwsze odsłony Dooma - brutalność, dynamikę i prostotę.
Tym razem fabuła skoncentruje się na wczesnych latach Slayera i jego pierwszych walkach z demonami. Inspiracją dla twórców był kultowy komiks Batman: Rok pierwszy, który przedstawia początki kariery Mrocznego Rycerza w Gotham. W efekcie Doom: The Dark Ages zaoferuje młodszą, mniej doświadczoną wersję Slayera, a styl gry ma być bardziej surowy i oparty na czystej brutalności.
Id Software nie ukrywa, że myśli już o przyszłości serii. Jak zdradził Hugo Martin, zespół zastanawia się, jak utrzymać świeżość marki, jednocześnie zachowując charakterystyczne elementy Dooma - akcję, przemoc i szybkie tempo walk. Twórcy badają różne pomysły, które pozwolą na dalszy rozwój Slayera i jego świata, ale obecnie koncentrują się na ukończeniu The Dark Ages.
Jednym z głównych celów Doom: The Dark Ages jest uproszczenie mechaniki walki w porównaniu do "szachów bojowych" znanych z Doom Eternal. Id Software chce, aby gra była bardziej przystępna - ma stawiać na bezpośrednie starcia i brutalność w czystej formie.
Doom: The Dark Ages pierwotnie nosił roboczy tytuł Slayer: Year One jako ukłon w stronę komiksu Batman: Rok pierwszy. Twórcy z id Software są fanami historii Mrocznego Rycerza i czerpali inspirację z jego rozwoju jako bohatera w początkowych latach walki z przestępczością.