W skrócie:
- Scenarzystka Clair Obscur: Expedition 33 przyznała, że DLC to realna możliwość. Studio czeka jednak na reakcję graczy.
- Jennifer Svedberg-Yen nie zdradziła konkretów, ale nie wykluczyła powrotu do świata Clair Obscur. Jej słowa były bardzo optymistyczne.
- Gra osiągnęła już milion sprzedanych egzemplarzy i została najlepiej ocenianą produkcją 2025 roku według Metacritica.
DLC całkiem możliwe
Clair Obscur: Expedition 33 weszło na rynek jak burza. Gra zadebiutowała w Xbox Game Pass, ale mimo to przekroczyła próg miliona sprzedanych egzemplarzy i w godzinach szczytu zgromadziła ponad 120 tysięcy graczy jednocześnie na Steamie. Recenzje są świetne (w tym nasza), a średnia ocen na Metacriticu czyni ją najwyżej ocenianym tytułem roku.
Trudno się dziwić, że fani pytają: "Co dalej?" I właśnie na to pytanie pośrednio odpowiedziała Jennifer Svedberg-Yen, główna scenarzystka gry.
Podczas sesji pytań i odpowiedzi na Instagramie jeden z graczy zapytał o możliwość dodania zawartości rozszerzającej grę. Może coś o poprzednich ekspedycjach? Może więcej kontekstu do historii świata?
Svedberg-Yen odpowiedziała dyplomatycznie, ale z wyraźnym entuzjazmem. "Na razie nie mamy nic konkretnego do ogłoszenia. Szczerze mówiąc, nadal próbujemy przetrawić to wszystko, co się dzieje. Ale zawsze mówiliśmy, że jeśli gracze będą chcieli więcej - to my chętnie to zrobimy. A jak patrzę na reakcję, powiedziałabym, że szanse są duże".
Gra-niespodzianka
Clair Obscur pojawiło się na rynku bez ogromnej kampanii reklamowej. Nie miało wsparcia dużego wydawcy. Ba, studio Sandfall Interactive to debiutant - francuski zespół, który zbudował grę na Unreal Engine 5 z ambicjami, których nie powstydziłby się Larian. A pracuje w nim... około 30 osób.
Zamiast konkurować skalą, Sandfall postawiło na wyrazisty styl, świetnie napisane postacie i wyjątkową atmosferę - balansującą między melancholią a poetyką marzeń sennych. System walki - z turowym szkieletem, ale wzbogacony o dynamiczne elementy, które przypominają klasyki jRPG - to kolejny duży atut Clair Obscur: Expedition 33.
Co mogłoby zawierać DLC?
Na razie nie padły żadne konkretne zapowiedzi. Ale sam pomysł rozwinięcia gry o wydarzenia z wcześniejszych Ekspedycji wydaje się naturalnym kierunkiem. Gra sugeruje, że historia toczy się cyklicznie - kolejne grupy próbują przerwać przeklęty rytuał.
Dodatek mógłby nie tylko rozwinąć świat gry, ale też wprowadzić nowe postacie, mechaniki i lokalizacje. A przede wszystkim - pozwoliłby wrócić do świata, który tak wielu graczy uznało za jedno z największych zaskoczeń ostatnich lat.
Czy wiesz, że...
Sandfall Interactive, twórcy Clair Obscur, mają siedzibę w Montpellier we Francji - tym samym mieście, w którym działało niegdyś legendarne studio Ubisoft Montpellier, odpowiedzialne za Raymana i Beyond Good & Evil.