Capcom ujawnił dane sprzedaży najważniejszych marek. Resident Evil cieszy się ogromnym zainteresowaniem graczy

​Wydawca w nowym raporcie finansowym przedstawił swój rezultat za ostatni kwartał, jak również udostępnia statystyki swoich najpopularniejszych growych marek. Wynika z nich, że ogromnym zainteresowaniem cieszy się seria Resident Evil, która zyskała na większym znaczeniu po premierze dwóch remake’ów.

Capcom w raporcie finansowym podzielił się wynikami sprzedaży swoich kluczowych marek. Najnowsza gra Resident Evil 3 Remake trafiła do 2,7 mln odbiorców na wszystkich platformach i liczby te pokazują, że odświeżona edycja trójki nie jest aż tak popularna, jak Resident Evil 2 Remake, którego kupiło 6,6 mln graczy.

Wydawca potwierdził również, że seria horrorów sprzedała się w łącznym nakładzie 103 mln egzemplarzy. Inna marka deweloperów, czyli Monster Hunter sprzedała się w 64 mln egzemplarzach zaś sam dodatek do gry Monster Hunter World: Iceborne znalazł 5,8 mln nabywców.

Reklama

Natomiast seria Street Fighter sprzedała się w 45 milionach egzemplarzy. Przechodząc do Devil May Cry, to wszystkie części rozeszły się w 22 milionach egzemplarzy, zaś Dead Rising trafił do 14 milionów osób. Jeśli chodzi o wyniki samego Capcomu, to w pierwszym kwartale bieżącego roku firma wygenerowała zarobek w wysokości 23,7 mln jenów, czyli jakieś 225 tysięcy dolarów (po odliczeniu wszelkich dodatkowych opłat, podatków itd.) co daje 32-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

W związku z tym, że przez pandemię COVID-19 spadło zainteresowanie automatami, a w konsekwencji przychody z tego segmentu działalności przedsiębiorstwo znalazło inne źródło dochodu w postaci dystrybucji cyfrowej stanowiącej 80 procent sprzedaży w minionym czasie. Producent musi mieć nadzieję, że Resident Evil 3 Remake w następnych miesiącach przyciągnie uwagę większej ilości graczy, których część mimo całkiem pozytywnych opinii o grze jednak nie zdecydowała się na kupno.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Capcom
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy