Firma Digital Bros, będąca właścicielem 505 Games twierdzi, że zwolnienia są niezbędne w ramach optymalizacji kosztów oraz dlatego, że “gracze wolą sequele i remake’i gier, które już znają, zamiast zupełnie nowych tytułów" i tą właśnie drogą planuje podążyć firma.
Rynek gier wideo ewoluował od momentu pandemii, a gracze stali się bardziej wybredni jeśli chodzi o nowe gry. Klienci coraz bardziej kierują swoją uwagę w stronę dobrze znanych tytułów i grają w te same tytuły przez dłuższy czas. Strategia Digital Bros musi się zaadaptować do nowej sytuacji i skoncentruje swoje wysiłki na wydawaniu sequeli i odświeżonych wersji uznanych tytułów, odnoszących sukces, natomiast liczba wydawanych nowych gier będzie ograniczona. Aby nadać wyższy priorytet wysokojakościowym i dłużej utrzymującym się na rynku tytułom, Digital Bros przeanalizowało liczbę projektów, nad którymi trwają obecnie prace, przeanalizuje również strukturę firmy tak, aby była zgodna z ewoluującym środowiskiem, aby w dłuższej perspektywie zapewnić maksymalną wydajność operacyjną
O ile Digital Bros nie jest nazwą specjalnie znaną w świecie gier, o tyle są właścicielami sporej liczby studiów, które gracze mogą lepiej kojarzyć. Największe to omawiane 505 Games, dzięki któremu DB ma prawa do takich marek jak Control, Death Stranding, Ghostrunner, Hawken oraz Bloodstained: Ritual of the Night. Firma jest również większościowym udziałowcem w Starbreeze, studiu odpowiedzialnym za serię Payday.
Digital Bros nie ujawniło dokładnej liczby zwalnianych pracowników, ale 30% samo w sobie robi duże (i smutne) wrażenie. Szczególnie, jeśli motywuje się taką decyzję “wyborami graczy" oraz modą na remake’i i remastery.