16 lat dominacji w branży gier wideo. To najlepiej sprzedająca się seria
Call of Duty: Black Ops 6 zrobiło ogromną furorę w ubiegłym roku w momencie swojego debiutu. Najnowszy tytuł z serii okazał się najlepiej sprzedającą się grą na rynku w Stanach Zjednoczonych. Franczyza Call of Duty tym samym osiągnęła kolejny cenny kamień milowy.
Call of Duty to marka, która istnieje już od ponad 20 lat. Pierwsza odsłona z cyklu zadebiutowała w 2003 roku. Od tamtej pory właściciele marki nie zrezygnowali ze swojego corocznego planu wydawniczego, tak więc kolejne odsłony trafiały na rynek cyklicznie w każdym kolejnym roku.
Oczywiście jak to bywa w sektorze gamingowym, Call of Duty miało swoje wzloty i upadki. Przykładowo pierwsze wojenne części mocno wpasowały się w preferencje odbiorców tego gatunku, przyćmiewając nieco głównego konkurenta serii - Battlefielda. Z kolei w 2023 roku debiutowało Modern Warfare 3, jedna z tych odsłon, która zebrała od samej góry do dołu ogrom krytycznych opinii.
Call of Duty jest jednak na tyle silną i mocno zakorzenioną marką, że nie ma sobie równych pod względem sprzedażowym. Tak też wynika z badań i analiz przeprowadzonych przez Circanę. Okazuje się, że Call of Duty: Black Ops 6, najświeższa odsłona serii, była najlepiej sprzedająca się grą na największym amerykańskim rynku.
Dzieło wyprzedziło w zestawieniu m.in.: EA Sports College Football 25, Helldivers 2, Dragon Ball: Sparking! Zero, NBA 2K25, Madden NFL 25... oraz co ciekawe - Call of Duty: Modern Warfare 3 z roku poprzedzającego, które nadal znalazło się wśród bestsellerów za 2024 rok.
Dla Call of Duty oznacza to tyle, że marka ta 16. rok z rzędu znalazła się na szczycie najlepiej sprzedających się produkcji gamingowych w USA. Jeśli chodzi o dalsze plany rozwoju, to za kilka dni Black Ops 6 wzbogacone zostanie premierą drugiego pełnoprawnego sezonu. Fani mogą spodziewać się nie tylko nowych map, ale także szerszego arsenału broni, kolejnych trybów zabawy i nowych operatorów.