Twórca Dishonored uznaje Game Pass za nieprzyjazną dla sektora gier usługę
Raphaël Colantonio na branży gier wideo zjadł zęby. Początek jego kariery w tym sektorze sięga wczesnych lat 90. minionego wieku, kiedy to deweloper pracował dla francuskiego oddziału Electronic Arts. Zebrane doświadczenie pozwoliło mu stworzyć własny zespół, szerzej znany graczom jako Arkane Studios.
Właśnie pod tą banderą Colantonio zrealizował kilka cenionych do dzisiaj gier wideo. To on odpowiadał za kształt produkcji Dishonored, produkcji, która otrzymała statuetkę BAFTA w kategorii Gry Roku. Warto też wspomnieć o nowszej pozycji z portfolio Arkane, czyli Prey. Wówczas francuski twórca piastował stanowisko reżysera kreatywnego gry.
W mediach społecznościowych rozpętała się prawdziwa burza na temat Xbox Game Pass i roli tej usługi w obecnie funkcjonującej branży gier. Colantonio zapytany o to, co sądzi o słynnym XGP, wyraził kilka cierpkich słów adresowanych w kierunku Microsoftu.
Uważam, że Game Pass to niezrównoważony model, który od dekady coraz bardziej szkodzi branży, dotowany przez ‘nieskończone pieniądze’ Microsoftu, ale w pewnym momencie musi się zmierzyć z realiami. Nie sądzę, aby Game Pass mógł współistnieć z innymi modelami, albo zabiją wszystkich innych, albo się poddają
Twórca Dishonored przyznał również, że nie sądzi, by Game Pass przynosił Microsoftowi wymierne zyski. Dodał, że gracze lubią usługę z wiadomych względów, jednak nie zdają sobie sprawy, jak negatywny wpływ niesie ona dla całego przemysłu gier wideo.
Oczywiście dyskusja silnie skorelowana jest z wieściami o restrukturyzacji w Microsofcie, a konkretniej w dziale Xboxa. Liczne źródła podają, że pracę u giganta straciło ponad 9000 osób - anulowano przy tym kilka wyczekiwanych projektów takich jak Everwild czy reboot Perfect Dark.
Szef Sony również nieprzychylnie o Game Passie
Warto jednak zauważyć, że Colantonio nie jest jedynym producentem gier, który jawnie krytykuje usługę giganta z Redmond. Gorzkie słowa o Game Passie wyraził jakiś czas temu Shuhei Yoshida, były prezes Sony Interactive Entertainment. Wskazał, że takowe usługi mogą "nakłaniać producentów gier wideo do tworzenia konkretnego rodzaju produkcji".
Wg. niego Game Pass wyhamuje kreatywność twórców i ograniczy pomysłowość całej branży. Choć z oczywistych powodów nie jest obiektywny, skwitował, że PlayStation Plus od Sony podchodzi do tematów subskrypcyjnych uczciwiej.