Czy da się stworzyć bardzo udaną grę bez konkretnych zasobów i środków finansowych? Grupa studencka znana jako Clowncil udowadnia, że jest to możliwe. Poco powstało przy skromnym budżecie lekko ponad 2600 dolarów. Tyle właśnie zebrano na poczet realizacji gry na platformie Kickstarter.
Poco trafiło na Steamie 20 maja bieżącego roku i od tamtej pory zebrało przeszło 450 recenzji. Mamy do czynienia z bezprecedensową sytuacją, bowiem ta platformowa przygodówka cieszy się współczynnikiem 100% pozytywnych ocen. Mało która gra może pochwalić się tak rewelacyjnym wynikiem.
Poco wpisuje się w kanony gatunku przygodowych gier z motywem point'n'click, co oznacza, że kliknięcia myszką generują konkretne sytuacje i pchają całą fabułę do przodu. Głównym bohaterem gry jest tytułowy klaun zesłany do niechlubnego świata za swój niezadowalający występ w cyrku. W otoczeniu, którym przyjdzie mu obcować, znajduje się szereg niechcianych i zepsutych przedmiotów.
W Poco czeka na graczy czarująca wyprawa w głąb wielu intrygujących i tajemniczych krain. Świat gry wykreowany został poprzez ręcznie malowane tła i krajobrazy, co dodaje produkcji uroku. Rozgrywka skupia się na rozwiązywaniu przeróżnych zadań logicznych, ale nie brak też chociażby… minigier.
Ciekawy sznyt graficzny i niebanalne animacje, lekkość produkcji oraz wyjątkowa ścieżka dźwiękowa to czynniki, które wymiernie wpłynęły na taki, a nie inny odbiór tego dzieła. Produkcja Poco dostępna jest bezpłatnie na Steamie. Każdy może ją odebrać już teraz.