W skrócie
- World of Warcraft: Midnight wprowadza nową specjalizację Devourer Demon Hunter oraz ogromne zmiany w klasach i systemach gry.
- Nowa specjalizacja stawia na prostszą rotację umiejętności, opierając się na budowaniu zasobów Fury i Soul Fragmentów do użycia silnych ataków.
- Pojawiają się także nowe Hero Talenty, jak Annihilator i Void-Scarred, które mocno wpływają na styl gry Devourer Demon Huntera.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Nie bez powodu World of Warcraft: Midnight wśród części społeczności zyskuje ostatnio miano "World of Warcraft 2". Zamiast decydować się na pełnoprawny sequel po ponad 20 latach rozwoju gry, Blizzard zdecydował się na przekraczającą nawet zmiany w Warlords of Draenor rewolucję. Zapowiedziano koniec większości Addonów oraz WeakAur, otrzymaliśmy ciągnące się na ponad 100 stron patch notesy i drastycznie nowy kierunek dla wszystkich specjalizacji w World of Warcraft.
W całym tym klasowym zamieszaniu, kiedy wszyscy gracze w panice czytają, co zmieniło się w ich ulubionej specjalizacji i czy dalej będzie ona równie angażująca co wcześniej, przyjrzeliśmy się Devourer Demon Hunterowi. Jak najnowszy dodatek do World of Warcraft wypada na tle pozostałych specjalizacji?
Specjalizacja na nową modłę
Mówiąc krótko - Devourer Demon Hunter ma bardzo mało przycisków. Po mojej przygodzie z Restoration Shamanem w tym sezonie, kiedy zalogowałem się do alphy World of Warcraft: Midnight i wyciągnąłem na pasek wszystkie dostępne umiejętności, miałem wrażenie, jakby brakowało mi jednej strony w Spellbooku.

Lewa strona drzewka Demon Huntera już teraz jest oczywiście dosyć pasywna i nie zawiera wielu aktywnych umiejętności. Vengance ma dostęp do większej liczby możliwości w postaci różnych Sigili, ale Havoc, bardzo silna w aktualnej mecie postać, zazwyczaj słynęła przede wszystkim ze swojego movementu, nie z tony umiejętności. Mimo to pozostaje interesującą specjalizacją, która wymaga bardzo konkretnej rotacji i rzuca niemałe wyzwanie fanom melee.
Podobnie jest w przypadku Devourera. Oczywiście "odziedzicza" on lewą stronę drzewka talentów po dwóch pozostałych specjalizacjach - mamy dostęp do znanych i lubianych umiejętności Demon Huntera pokroju Vengeful Retreat, Imprison, Darkness czy The Hunt. Prawa strona drzewka zamienia z kolei część typowych umiejętności w wersję void, mroczniejsze wydanie danego skilla - Felblade to teraz Voidblade, Soul Immolation to nowe Immolation Aura, a Metamorphosis zamienia się w Void Metamorphosis.
U podstaw Devourer jest ewidentnie specjalizacją projektowaną z myślą o nowej erze World of Warcraft, którą ma rozpocząć w przyszłym roku Midnight. Umiejętności jest dosyć niewiele, a podstawowy zamysł klasy można łatwo zrozumieć po szybkim zapoznaniu się ze Spellbookiem i drzewkiem talentów.
Podstawy Devourer Demon Huntera
Devourer ma dostęp do dwóch różnych zasobów - Fury oraz Soul Fragmenty. Oba zasoby generowane są przez konkretne umiejętności na naszym pasku. Fury to jednak zasób "pasywny" - zyskujemy je podobnie jak Rage na Warriorze. Soul Fragmenty, tak jak w przypadku pozostałych specjalizacji Demon Huntera, trzeba zbierać poprzez wchodzenie w nie naszą postacią lub używanie umiejętności Reap, która przyciąga do nas pobliskie Fragmenty.

Podstawową gameplayu Devourer Demon Huntera jest typowy "builder-spender", czyli budowanie konkretnych zasobów, a potem wykorzystywanie ich na najsilniejsze w naszym asortymencie umiejętności. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że większość umiejętności Devourera nie ma konkretnego czasu odnowienia, rozgrywka kręci się wokół tego, aby jak najszybciej generować i zbierać Soul Fragmenty, a potem wykorzystywać je do Void Metamorphosis oraz Collapsing Star, umiejętność aktywowaną w trakcie Metamorfozy, po zebraniu odpowiedniej liczby Fragmentów.
Consume, umiejętności o większym zasięgu, którą można castować w biegu, używamy do generowania Fragmentów i Fury. Fury wydajemy na Void Ray, odpowiednik Eye Beama, a Reapem zbieramy pobliskie Fragmenty, aby jak najszybciej aktywować Void Metamorphosis - źródło większości naszych obrażeń.
Nowy Hero Talent
Z racji że Demon Hunter aktualnie ma tylko dwie specjalizacje, dzielą one dwa, te same Hero Talenty - Scarred i Aldratch Reavered. Nowa specjalizacja oznacza w rezultacie kolejny Hero Talent, Annihilator, do którego od Midnighta będzie miał również dostęp Vengeance Demon Hunter.

Annihilator to Hero Talent dedykowany kluczowym umiejętnościom ekskluzywnym dla Devourera - Reap oraz Collapsing Star. Wzmacnia on obie te umiejętności i dodaje im nowe efekty. Po aktywowaniu Reapa na ziemię będą spadały zadające ogromne obrażenia meteory. Podobnie w przypadku Collapsing Stara - jeszcze więcej meteorów i jeszcze więcej damage'u. Pasywnie Annihilator zyska również solidny bonus do Haste'a oraz szybsze generowanie Soul Fragmentów.
Nowy Hero Talent na pierwszy rzut oka wydaje się świetnym rozwiązaniem na dłuższe walki - Mythic bossy czy wysokie klucze Mythic+. Chcemy bowiem szybko wygenerować niezbędne Soul Fragmenty, aktywować Void Metamorphosis i pozostać w nim jak najdłużej, regularnie używając wzmocnionego znacząco przez Annihilatora Collapsing Stara.
Void-Scarred, drugi Hero Talent do wyboru dla Devourerea, skupia się mocniej na typowych dla Demon Huntera umiejętnościach - w szczególności na The Hunt. Jest to Hero Talent oparty w dużej mierze na umiejętnościach melee - bardzo mobilnym combo z wykorzystaniem Voidblade'a, Vengeful Retreat, Hungering Strike, umiejętności zastępującej na krótki czas Voidblade po jego użyciu oraz oczywiście The Hunt.
Pierwsze wrażenia
Devourer Demon Hunter wydaje się bardzo interesującym dodatkiem do współczesnego World of Warcraft, chociaż tak naprawdę jest to wciąż dużo bardziej specjalizacja melee niż ranged. Przed oficjalnymi zapowiedziami spodziewaliśmy się, że możemy dostać coś w stylu Evokera - klasy o średnim zasięgu, która może odejść nieco od przeciwników, aby zadawać im obrażenia, ale jednocześnie cierpi na wiele problemów klas melee.
Devourer tymczasem będzie mógł wykonywać część swojej rotacji na większym zasięgu, ale ostatecznie większość rozgrywki sprowadza się na wejściu prosto w przeciwników, odpaleniu Metamorfozy i wysadzaniu ich w powietrze voidowymi umiejętnościami. Klasa dalej wygląda bardzo dobrze, nowe umiejętności, chociaż nie różnią się mocno animacjami, mają świetne efekty wizualne i na pewno ucieszą oczy wielu miłośników Demon Huntera.











