PEAKto minimalistyczna gra wideo, w której przemierzamy górskie pasma i różnorodne biomy pełne niespodzianek, jak również zagrożeń, by dostać się na upragniony tytułowy szczyt. Podczas wojaży zbieramy przedmioty pomagające nam przetrwać tę karkołomną niekiedy wędrówkę.
PEAK ogrywać można solowo, choć gra swój największy potencjał pokazuje dopiero gdy zdecydujemy się na rozgrywkę kooperacyjną ze znajomymi. Wówczas pojawiają się elementy takie jak: współpraca, zabawa, śmiech i gwarancja dobrze spędzonego czasu w gronie bliskich.
Grywalność wystrzeliła - już 2 mln sprawdziło ten hit
Szum wokół gry pojawił się tak naprawdę w momencie premiery, czyli 16 czerwca. Tytuł od samego początku przeceniono do zaledwie kilku dolarów (w Polsce ok. 15 zł). Fenomen docierał do coraz szerszego grona graczy. W dobę sprzedano 100 tys. egzemplarzy tej produkcji. Każdego kolejnego dnia populacja grających zwiększała się do gargantuicznych rozmiarów. Twórcy pochwalili się właśnie kapitalnym wynikiem - w 9 dni aż 2 mln graczy skusiło się na zakup PEAK.
Projekt powstał w wyniku współpracy dwóch zespołów Aggro Crab i Landfall. Ten drugi podmiot odpowiadał za wydanie hitowej niegdyś gry Content Warning. W rozmowie z serwisem GameDeveloper twórcy bez ogródek przyznali, że gra powstawała od kilku miesięcy, a budżet na nią był niewielki. Łącznie koszty to ok. 200 tys. dolarów, z czego lwia część to loty, noclegi, jedzenie w Korei (gdzie spotkali się producenci z obu studiów) o miesięczne pensje.
Myśleliśmy, że jeśli będziemy mieli szczęście, to ostatecznie odniesie sukces w połowie tak dobry jak Content Warning. W ciągu pierwszych kilku godzin osiągnęliśmy próg rentowności
Tłumaczyć nie trzeba, że aktualna sprzedaż PEAK całkowicie przebiła najśmielsze oczekiwania autorów gry i ogromnymi nadwyżkami zarabia na siebie - przynosi ogromne wymierne zyski.
Przyszłość gry w jasnych barwach
Twórcy zaadresowali już temat przyszłości wspinaczkowej gry. Twierdzą, że priorytetowo traktują poprawki błędów i prace nad stabilnością gry. Pojawią się też nowe aktualizacje typu quality-of-life, świeża zawartość i masa zabawnych dodatków. Spodziewać można się też nowych lokalizacji, być może także j. polskiego.
Jak na razie nie sposób nie odnieść wrażenia, że PEAK znajduje się w dobrych rękach. Gra cieszy się wskaźnikiem ponad 90% pozytywnych recenzji na Steamie, osiągnęła sprzedaż 2 mln kopii, a masa nowości jest dopiero w drodze…