Bazując na tej inicjatywie, która stawia kreatywność i narrację w centrum doświadczenia gracza, Teammates posuwa eksplorację Ubisoftu o krok dalej, testując z graczami, w jaki sposób rozgrywka oparta na generatywnej AI może kształtować nową generację bardziej interaktywnych i angażujących gier.
Bardziej responsywne postacie, nowa adaptacyjna rozgrywka
W początkowym prototypie z 2024 roku Neo NPC wykazywały nowe zdolności poznawcze i umiejętności w zakresie języka naturalnego, ale pozostawały w statycznym środowisku. Teammates przenosi teraz nasze postacie niegrywalne (NPC) do bardziej tradycyjnego środowiska rozgrywki - strzelanki z perspektywy pierwszej osoby - z nowymi, zaawansowanymi funkcjami AI, które pozwalają im dynamicznie reagować na polecenia głosowe w czasie rzeczywistym i dostosowywać swoje zachowanie do każdej sytuacji, ujawniając przy tym wyraźne osobowości.
Od odpraw przed misją po polecenia na polu bitwy, Teammates reagują w sposób naturalny, dostosowując się do strategii graczy, ich nastrojów, a nawet osobistego slangu, zapewniając doświadczenie, które wydaje się bezprecedensowo responsywne. Dzięki unikalnemu stackowi technologii Ubisoftu potrafią interpretować intencje i ton gracza, a także sygnały z otoczenia, aby generować płynne, kontekstowe reakcje, pogłębiając immersję i poczucie sprawczości gracza.
Chodzi tak naprawdę o eksperymentowanie z zupełnie nowymi sposobami tworzenia interaktywnych historii. Naszą rolą jest nadanie AI znaczenia, opowiedzenie jej historii, tak aby logika nie zastąpiła duszy. Zaprojektowaliśmy Teammates w taki sposób, by pozostawić przestrzeń dla kreatywności gracza, znajdując równowagę między emocjami a nieprzewidywalnością.
Poznaj Jaspara - osobistego towarzysza AI i przewodnika
Zespół wprowadził również nowego towarzysza w grze o imieniu Jaspar - osobistego asystenta zaprojektowanego, aby wspierać graczy podczas ich misji. Jaspar rozpoznaje gracza po imieniu, pomaga w rozpoczęciu rozgrywki, zna fabułę gry i potrafi wskazać zagrożenia lub kluczowe obiekty w otoczeniu. Może przypominać graczom o celach misji, sugerować kolejne kroki i ogólnie pełnić rolę taktycznego przewodnika, gdy nie wiedzą, co zrobić dalej.
Dzięki możliwości zarządzania elementami HUD, otwierania menu i kontrolowania ustawień Jaspar może na bieżąco dostosowywać interfejs gracza, np. uwzględniając daltonizm lub modyfikując elementy wizualne. Te nowe zdolności "agenta" już teraz pokazują duży potencjał w zakresie poprawy dostępności i personalizacji w przyszłych grach.
Platforma wspierająca wizję Ubisoftu dotyczącą AI skierowanej do graczy
Ten nowy kamień milowy odzwierciedla wizję Ubisoftu dotyczącą przyszłości gier, w której twórcy łączą swoją kreatywność z możliwościami sztucznej inteligencji, aby otworzyć przed graczami nową granicę interaktywności, emocji i opowiadania historii. Eksperyment Teammates pełni zarówno rolę grywalnego prototypu, jak i pola testowego dla technologii leżącej u jego podstaw.
Gry przyszłości będą słuchać, rozumieć i reagować na graczy znacznie bardziej niż dziś, a nasze badania dają wgląd w to, co adaptacyjna, generatywna rozgrywka może wnieść ponad sprawdzone systemy gier. To pierwszy raz, kiedy dzielimy się eksperymentem na tak wczesnym etapie z graczami, ale naszym celem jest stworzenie solidnej warstwy technologicznej, aby nasi twórcy mogli zacząć wyobrażać sobie wartość, jaką może to wnieść do ich projektów i dla graczy.
W tym celu zespół stworzył również API, które upraszcza złożoność systemów generatywnych, zawiera niezbędne zabezpieczenia, w tym dotyczące halucynacji, uprzedzeń, toksyczności i innych, oraz pomaga kontrolować jego możliwości, aby służyły ludzkiej kreatywności i rozgrywce. "Pomyśl o tym jak o agnostycznym oprogramowaniu pośredniczącym dla GenAI, które możemy łatwo podłączyć do naszych wewnętrznych silników gier, Anvil i Snowdrop" - dodał Manzanares. "To otwiera przed naszymi zespołami mnóstwo nowych możliwości."
Budowanie tego rodzaju technologii w sposób, który pozwala twórcom gier w pełni wyrazić swoje rzemiosło, jest kluczowym elementem podejścia Ubisoftu do innowacji w grach.
Robimy ekscytujące postępy w tworzeniu narzędzi przyszłości dla naszych zespołów. Ta praca odzwierciedla kierunek, w którym chcemy podążać w nadchodzących latach. Kreatywność pozostaje głęboko ludzka. AI dostarcza narzędzi, które pomagają realizować kreatywne wizje w nowy sposób, może być potężnym wsparciem w tworzeniu jeszcze bardziej znaczących i immersyjnych doświadczeń dla graczy.
Prototyp jest obecnie dostępny dla ograniczonej liczby uczestników w ramach zamkniętych testów, dostarczając cennych informacji zwrotnych na temat działania tych systemów w rzeczywistych scenariuszach rozgrywki.









