Splitgate 2to darmowa dynamiczna drużynowa strzelanka dedykowana przede wszystkim sieciowej rozgrywce. Tytuł stanowi hybrydę kilku kluczowych elementów z gatunku shooterów. W pewnych miejscach garściami czerpie z takich produkcji jak: Halo, Quake czy Unreal Tournament. Całość oprawiona jest futurystyczną oprawą wizualną.
W dużej mierze rywalizacja w Splitgate 2 opiera się na umiejętnym korzystaniu z portali. Teleportując się z miejsca na miejsce i w skrzętny sposób korzystając z tej funkcji, w prostszy sposób możemy przechytrzyć naszych rywali. Ponadto jak to bywa w tego typu FPS-ach, twórcy pokusili się o udostępnienie kilku różnych map, broni i trybów - na czele z prezentacją trybu battle royale, który debiutował na początku czerwca.
Od swojej premiery Splitgate 2 zebrał mieszane opinie na platformie Steam. Co więcej, spora część społeczności graczy zdążyła się już ulotnić. Gołym okiem dostrzec można trend spadkowy w popularności tej strzelanki. Prawdopodobnie właśnie w tym upatrywać trzeba rewolucji, które dotknęły producentów tej gry.
Studio 1047 Games przekazało właśnie, że zwolniło "małą grupę cenionych członków zespołu". "Nadal udoskonalamy rozgrywkę Splitgate 2 w odpowiedzi na opinie społeczności i przekierowujemy zasoby, aby stworzyć najlepszą grę dla naszych graczy. Jesteśmy smutni, że nasi koledzy z zespołu odchodzą i aktywnie pracujemy, aby pomóc im w znalezieniu nowych możliwości" - napisali w komunikacie.
Za tym wszystkim poszła jeszcze jedna deklaracja. Ian Proulx i Nicholas Bagamian, założyciele studia, nie będą w najbliższym czasie pobierać żadnej pensji - taki komunikat płynie wprost od właścicieli. Na końcu oświadczenia zagościło też zobowiązanie do ciężkiej pracy i tworzenia gry, która będzie w stanie przyzwoicie radzić sobie na rywalizacyjnym i trudnym rynku, jakim jest gatunek strzelanek.